החלטתם להתחיל לפרסם בפייסבוק ואינסטגרם? ברכות. אתם שלב אחד יותר בדרך להשיג מטרות עסקיות.
טעות שחוזרת בקרב לא מעט אנשים עצמאיים שפותחים חשבון מודעות עבור העסק שלהם מתוך כוונה לנהל בעצם ולעצמם קמפיינים, זה לפתוח את החשבון מודעות במטא וישר לרוץ ולהתחיל את הקמפיין הראשון.
אז בואו נעשה סדר כי לפני שמתחילים לבנות קמפיין יש דברים טכניים שכדאי ורצוי לעשות.
סט אפ ראשוני לחשבון מודעות חדש.
סדר הפעולות שאציין פה לא בהכרח חייב להיות בסדר הזה אבל אלו 3 פעולות שחשוב לבצע ולעשות בזמן פתיחת החשבון.
הפיקסל של פייסבוק.
הדבר אולי הכי קריטי להצלחה העתידית של הקמפיין שלכם.
ברגע שפותחים חשבון מודעות, הפעולה הראשונה שאתם צריכים לבצע היא לייצר פיקסל ולהטמיע באתר שלכם. (אתם או המתכנת שלכם)
הפיקסל הוא קטע קוד שפייסבוק מייצרת עבורכם, שבעזרתו אתם משדרים לפייסבוק מה קורה אצלכם באתר. ככה היא יודעת מי הגולשים שנכנסים, מתעניינים, מוסיפים לסל, קונים, קוראים תכנים וכו.
קטע הקוד הראשון של הפיקסל שאתם מטמיעים הוא הפיקסל עצמו. דבר ראשון זה להתחיל למדוד כמות גולשים שנכנסת לאתר ומי הם. בשלב מעט יותר מתקדם יש צורך להטמיע באתר גם איבנטים. גם הם פיסות קוד קטנות הקשורות לפיקסל שאותם מטמיעים כשרוצים למדוד אירועים ספציפיים באתר.
למשל- כשאני רוצה למדוד כמות המרות באתר. כמה אנשים השאירו פרטים בעקבות הקמפיין, כמה אנשים רכשו וכו.
אז הדבר הראשון שעושים כאמור זה להטמיע פיקסל של פייסבוק בצורה רוחבית על כל האתר ולאחר מכן להטמיע איבנטים ספציפיים שעמודים ספציפיים שימדדו פעולות מסוימות.
הדבר הבא- אימות דו שלב לחשבון.
נכנסים לביזנס מנג׳ר- הולכים להגדרות ומוודאים שהאימות הדו שלבי פועל ופעיל. האימות הדו שלבי יעזור לכם למנוע פריצות, השתלטות עויינת על החשבון מגורמים מבחוץ ולמעשה יוביל לכך שרק מי שקיבל גישה לביזנס מנג׳ר ולחשבון המודעות ויש לו אימות דו שלבי, יכול לבצע פעולות מתקדמות בחשבון.
הדבר השלישי- יצירה של קהלים מותאמים אישית
אחד היתרונות במערכת הפרסום של פייסבוק היא יצירה של קהלים מותאמים אישית.
אחר שיצרתי חשבון מודעות והטמעתי את הפיקסל באתר אני אלך ללשונית הקהלים. שם אני יכול לבנות כל מיני סוגים שונים של קהלים סופר רלוונטים עבורי ולעשות בהם שימוש בקמפיינים.
חשוב לשים לב- לא מדובר בקהלים רחבים שאותם תרצו לטרגט בקמפיינים שלכם (למשל כל אוהדי מכבי תל אביב) אלא ליצור קהלים מותאמים אישית על סמך דאטה קיימת שיש לכם כבר.
כנסו למערכת ה- CRM שלכם ותורידו ממנה רשימה של כל הלקוחות הפעילים, הלא פעילים, אלו שלא סגרו עסקה וכו.
את הרשימות האלו אתם יכולים לעלות למערכת הפרסום, ליצור מהם קהל מותאם אישית לפי הסגמנט הנכון ואז להכניס אותם לקמפיינים שלכם, לשלול אותם ולעשות מהם קהלים דומים שפייסבוק תחפש עבורכם. (
למשל אני אעלה רשימה של כל האנשים שקנו מהאתר שלי בחצי שנה האחרונה ובקמפיין אחד אגיד לפייסבוק תחריגי את הקהל הזה כי הוא לא יקנה כלום, בקמפיין אחר אני אטרגט אותם בהצעה מיוחדת ללקוחות קיימים ובקמפיין אחר אני אגיד לפייסבוק זה הקהל הכי טוב שלי שקנה ממני, צרי לי ממנו קהל לוק אלייק וחפשי לי אנשים דומים לרשימה הזאת)
הרשימה חייבת לכלול מיילים (רלוונטים כאלו שאיתם הגולשים מתחברים לפייסבוק, לא מיילים של עבודה) ו-או מספרי טלפון בשביל להגביר סיכוי למצוא התאמה בין הרשימה לגולש.
קהלים נוספים שאפשר ורצוי ליצור היא מהאנשים ששלחו לכם הודעות במסנג׳ר בפייסבוק או באינסטגרם,
אנשים שביקרו באתר, אנשים שקנו מהאתר, אנשים שהוסיפו לסל וכו.
הקהלים המותאמים אישית שאתם מייצרים משמשים גם כסיגנלים עבור פייסבוק כשאתם בונים קמפיין מסוג אדבנטאג׳ שופינג. ככה פייסבוק תדע מי האנשים שאתם ממליצים למערכת לשים אליהם לב ולפי הנתונים האלו פייסבוק תאתר לכם קהל פוטנציאלי.
זהו, ברגע שפתחתם חשבון ועשיתם את הפעולות הטכניות האלו, אתם מה שנקרא Good To Go.
ויכולים להתחיל לבנות קמפיין שיהיה מדיד, עם קהלי רימרקטינג ולוק אלייקים טובים, או קמפיינים עם סיגנלים של קהלים מדוייקים.
בהצלחה.