מה זה Threads של אינסטגרם, למה מתלהבים ממנה ואיך היא יכולה לשרת אותנו כעסק.

רק למקרה שפיספסתם את הבאז הכי מטורף בעולמות הסושיאל לאחרונה,
מטא יענו פייסבוק, יענו אינסטגרם השיקו רשת חברתית חדשה עם השם שיקשה עלינו כישראלים- Threads, או בעברית- ת׳רדס או תרדס, נראה מה יתפוס.

הרשת הזאת ששוברת שיאים בהרשמות וכניסה של יוזרים חדשים, היא למעשה רפליקה של טוויטר. אני לא הולך להכנס כאן למלחמות בין צוקרברג לאילון מאסק, זה לא רלוונטי אבל בשורה התחתונה אינסטגרם וצוקרברג יצרו את המתחרה המושלמת לטוויטר. 

נכון לעכשיו היא פועלת רק בגרסת מובייל, כלומר אי אפשר להכנס אליה מהמחשב.

היא מאפשרת לעלות סרטונים כרגע של עד 5 דקות,

לכתוב עד 500 תווים, ומשהו שלי לפחות חסר עכשיו זאת האפשרות לשלוח הודעות פרטיות.

בעוד שטוויטר לא באמת הצליחה לתפוס בארץ והיא מיוחסת יותר לעיתונאים, ברנז׳ה ופוליטקאים, ההתחלה המאוד ראשונית לפחות של ת׳רדס בארץ נראית מבטיחה עם אלפי יוזרים פעילים שאשכרה כותבים ולא רק עומדים מהצד.

מה הפך את ההשקה של ת׳רדס לכל כך מוצלחת?

אז מטא מדווחת ב-48 שעות הראשונות של האפליקציה כבר על 50 מיליון יוזרים. מדובר כמובן בהצלחה מסחררת, וכאן שווה לשים רגע את הזרקור ולהסביר למה ההשקה הזאת ענתה על כל ציפיה של מטא.

נתחיל קודם כל אולי מהיתרון הכי גדול של האפליקציה לעומת השקה של אפליקציות אחרות.
בגלל שת׳רדס היא אפליקציה ״תחת״ אינסטגרם, תהליך ההרשמה מעולם לא היה כל כך קל ופשוט ואין לי ספק שזה בהחלט עזר לצמיחה המטורפת הזאת.

במקום לפתוח יוזר חדש, מייל, טלפון, לבחור תמונה, שם, סיסמה, קוד אימות וכל הכאב ראש הרגיל שמגיע כשנרשמים לאפליקציה חדשה, ברגע שפותחים את ת׳רדס היא ישר שואבת את הנתונים מהאינסטגרם שלכם.

מה שהופך את כל פתיחת החשבון לכל כך פשוטה.

יותר מזה, היא מאפשרת לכם לבחור אם לייבא את התמונת פרופיל + הביו שלכם ישירות מהאינסטגרם או לרשום מחדש.

אבל עוד יותר מזה- וזה אולי הגיים צ׳יינג׳ר הכי גדול- היא מאפשרת לכם כבר ברגע הראשון ״לייבא״ את העוקבים שאתם עוקבים אחריהם באינסטגרם ואם יש לכם הרבה עוקבים באינסטגרם כשהם עוברים לת׳רדס הם ברוב המקרים יהפכו להיות עוקבים שלכם ישר בהרשמה.

כלומר אינסטגרם עשתה כאן צעד סופר חכם- כי במקום לעבוד ולפחד להשקיע זמן כי צריך להתחיל מאפס בצבירת העוקבים- חשבונות רבים כבר נהנים מסוג של נדוניה ומתחילים את הפעילות שלהם בנקודת התחלה מעולה מבחינת כמות העוקבים שלהם. וככל שיותר יוזרים יכנסו, ככה העוקבים שלהם יגדלו.

עכשיו נעבור לממשק של ת׳רדס.

בניגוד לטוויטר שבחיי גם אחרי עשור שם אני הולך לאיבוד מדי פעם, המששק של Threads מרגיש אינסטגרמי לחלוטין. הוא נקי, נעים, נגלל טוב בעין, הכפתורים ברורים, מובנים ומוכרים, והכל עובד חלק.

בכלל אני חייב לציין כאן לטובה (וזה ממש לא מובן מאליו כי אני אחד המבקרים הגדולים של הממשק של פייסבוק ובטח של מערכת הפרסום שלהם) בהתחשב בזה שאנחנו מדברים על אפליקציה חדשה לגמרי שקיבלה ארגזים של יוזרים וטראפיק ביום אחד, האפליקציה עובדת חלק, לא מורגשים באגים והחווייה הכללית היא ממש טובה. מגיע להם על זה שאפו ענק, כי הרשת החברתית הזאת בהחלט עובדת בצורה יציבה.

אז מה עוד הופך את ת׳רדס לכזאת הצלחה לפחות בינתיים?

פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק. כמה זמן לקח עד שמותגים התחילו להכנס לשם? המון זמן. בשביל מה אנחנו צריכים את זה, זה של ילדים, זה של מבוגרים, זה של פה זה של שם.

למותגים, לעסקים, לחברות, לוקח לא מעט זמן לפעמים להפגין נוכחות ברשת חברתית. הם לומדים אותה קודם, מתצפתים מהצד ורק אחרי שמנהלי הסושיאל בד״כ יושבים על הצוואר של מנהלי השיווק ומראים להם את היתרונות, המותגים נכנסים לשם.

כאן? קרה בדיוק ההפך.
כבר מהיום הראשון, הרשת החברתית מפוצצת במותגים ועסקים (וכרגע זה לא דבר רע, תכף אסביר) אני לא מדבר על משפיענים, סלבס וכו׳ (שזה גם מפתיע שכולם נכנסו כבר ביום הראשון) אלא ממש על עסקים וחברות. מנטפליקס, דרך ה-NBA, ועד פאפא ג׳ונס פה בארץ (ויש עוד הרבה).

למה כרגע זה לא דבר רע? כי לפחות נכון לעכשיו, נראה שהמותגים שנמצאים שם מבינים לאן הם הגיעו.
הם בינתיים לא דוחפים תוכן לשם התוכן ומבצעים לשם המבצעים. הם כותבים קופי שנון, צוחקים, מגיבים לעמודים אחרים וסה״כ מרגיש שהם עושים סושיאל ולא באים לדחוף את המותג בכח.

בין אם זה מימז שמתאימים, פוסטים קצרים ומשעשעים, ולקיחת חלק פעיל כחלק מרשת חברתית.

ת׳רדס- הבית החדש של אנשי המילים, הקופי רייטרים והאנשים שיודעים לכתוב?

האבולוציה של הסושיאל משעשעת. התחלנו בפייסבוק וטוויטר עם טקסטים, פוסטים כתובים, ובעיקר מלל.
זאת היתה זריחתם של הקופירייטרים ואנשי המילה הכתובה.

עם הזמן עברנו יותר לאימג׳ים, עיצובים גרפיים, סרטונים וטיק טוק, שינתה את כל עולמות הסושיאל ואילצה את כולנו לאמץ מודל של ״קודם וידאו״.
מנהלי סושיאל מצאו את עצמם מתחילים ללמוד לצלם ולערוך סרטונים, בין אם לסטוריז, רילז או טיק טוק, ועכשיו, מרגיש שעשינו 360 וחזרנו לנקודת ההתחלה. 

הת׳רדס לגמרי מסמנת את הקאמבק של אנשי הטקסטים.
לא מעט קופירייטרים התגלו מבעד למילים בפוסטים בפייסבוק בתחילת הדרך, ועכשיו נוצרה ההזדמנות הזאת מחדש. כמובן שאנשים שיודעים לכתוב, מקבלים כאן הזדמנות מדהימה.

וידאו ותמונות? לפחות עכשיו הם מרגישים יותר נייס טו הב, והפוקוס הוא לגמרי לא עליהם אלא על המילים, הקופי, התוכן הכתוב. וזאת בשנת 2023, חתיכת בשורה לטעמי.

יודעים לכתוב? להצחיק, לעניין, לרגש, יש לכם פה הזדמנות לגלות עולם חדש.

מתי יתחילו לפרסם בממומן בת׳רדס?

צוקרברג פרסם תגובה לשאלה הזאת, ואמר שבשלב הזה אין להם תוכניות לעשות מוניטיזציה מהפלטפורמה. כלומר זה יקרה, אבל רק אחרי שהם יגיעו למיליארד משתמשים (לפי מה שהוא כתב) 

אם אני צריך לנחש, לא רחוק היום בו במערכת הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם, כשנבחר פלייסמנטים לאיפה יוצגו המודעות שלנו, הת׳רדס יופיע גם כן.

איך עסקים יכולים למצוא את מקומם ב- Threads?

בתור בעלים של סוכנות דיגיטל שמנהלת לא מעט פלטפורמות סושיאל ללקוחות שלנו גם בצד האורגני מעבר לניהול קמפיינים, בנוסף לפן האישי שלי בת׳רדס, ברור שאני מחפש הזדמנויות ואופציות כדי לבחון האם מדובר ברשת שיכולה להועיל ללקוחות שלנו, ובכלל לעסקים ובעלי עסקים.

אז מהתרשמות ראשונה (ושוב זה כמובן תלוי במי העסק, מי הקהל וכו׳) לגמרי יש פה פוטנציאל.
מנהלי סושיאל ואנשי תוכן כתוב שיבינו את הוייב של הפלטפורמה,
ידעו לתת ערך שמתאים ספציפית לסגנון שרץ ברשת הזאת (והוא עוד ישתנה עם הזמן המון פעמים מה שיחייב לבצע התאמות), יכולים לגמרי לייצר מעורבות, להפגין נוכחות, ולחזק את המותג שלהם בצורה שנונה, נגישה וקלילה.

אל תצפו ממני עדיין להכנס פה לבפנוכו, לאסטרטגיות ומה לעשות או לא לעשות, אנחנו עדיין לא שם, אבל אחרי שחפרתי ועקבתי לא מעט אחרי מותגים גדולים מהעולם וראיתי איך הם פועלים בפלטפורמה ואיך הגולשים מגיבים אליהם, אני בהחלט חושב שבצורה נכונה, עסקים יכולים למצוא כאן קהלים שאפשר יהיה להפוך ללקוחות.

מהי הצורה הנכונה? את זה נצטרך ללמוד יחד ולבחון עם הזמן.

אה, ולפחות נכון לעכשיו- אין שם סטוריז!

וכמובן- תעקבו אחרי שם כן? קבלו כפתור שיעביר אתכם לשם ישירות 🙂

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

בואו נשב לקפה.

(או לזום, או לטלפון, מה שהולך היום)

דילוג לתוכן