אין ספור אותיות הוקלדו על נושא המיתוג האישי ועל החשיבות שלו בעידן הדיגיטלי. רגע לפני שנצלול על איך לעשות אותו נכון בצורה שבאמת יש לה אימפקט,
ניקח כמה יתרונות ללמה בכלל להכנס לזה, יתרונות שבמידה מסוימת כבר הפכו לקלישאות' אבל אין מה לעשות, הן עדיין נכונות.
- אנשים קונים מאנשים
- ככל שתתנו יותר ערך בחינם ככה תראו יותר הכנסות
- אנשים מעדיפים להתחבר לפרצוף ולא ללוגו
לעוס? אולי, שחוק? יכול להיות. אבל עדיין נכון ואפקטיבי. אז בגלל שאנחנו נותנים לכם את הקרדיט על כך שאת ה״למה״ כדאי לצאת למהלך כזה כבר קראתם אין ספור פעמים, בואו נצלול לאיך.
קונטנט מארקטינג ופרסונל ברנדינג. נשמות תואמות.
ברגע שאתם מחליטים לצאת לדרך עם מיתוג אישי אתם נכנסים לעסקי השיווק באמצעות תוכן.
הכוונה היא שאתם לא מסיימים כל פיסת תוכן בהנעה לפעולה של בואו תקנו.
הרי אם כל פיפס שלכם יוביל למכירה, תאבדו יותר עוקבים ולקוחות פוטנציאלים בתהליך, משאמבר הרד מאבדת את המיליונים שלה.
איך עושים את זה נכון?
קודם כל, כמו בכל מהלך שיווקי, צריך לענות על מספר שאלות.
מה המסר שלכם שבאמת יעניין את הקהל.
-מי זה אותו קהל.
-איפה הוא מסתובב.
-איך הוא רגיל לצרוך את התוכן שלו.
ברגע שאתם יודעים את התשובות לשאלות האלו, צריך להתחיל לייצר את התוכן שבאמת יתן ערך לגולשים שלכם. כן, זה יהיה ניסוי וטעייה. יהיו תכנים שיעבדו יותר טוב על פני אחרים ולכם אין כרגע דרך לדעת את זה. זה בסדר זה חלק מהתהליך.
לבנות מותג אישי ידרוש ממכם 3 דברים עיקריים:
-אורח רוח וסבלנות (תהליך שדורש זמן)
-התמדה (לבנות מותג אישי זה כמו שריר. לא תתמידו, תיעלמו)
-עור של פיל (ברגע שאתם בחוץ, אתם בחוץ לטוב ולרע. זה אומר שיכול להיות שתדרכו על כמה אצבעות, יכול להיות שתכתבו דברים שיעוררו מחלוקת בגלל גישה שונה ממה שאנשים מכירים, יכול להיות שתתניעו שיח שיפנה אליכם חיצים. אבל כל עוד אתם נשארים אותנטיים? קבלו ביקורות באהבה)
הפיכת פיסת תוכן לערימות של תוכן
כשחושבים על מיתוג אישי ויצירת תוכן, הרתיעה בהמון מקרים לא מגיעה ממקום של פחד להחשף אלא מהמקום של זה וואחד עבודה, למי יש זמן לזה, איך מייצרים תוכן טוב ואפקטיבי וכו. התנגדויות כאלו… ברגיל.
אז איך בכל זאת מצליחים לייצר תוכן שוטף ואפקטיבי ולבנות מותג אישי? קבלו כמה טיפים.
קודם כל חשוב לדעת שיש עולם מחוץ לטיק טוק, פייסבוק ואינסטגרם. זה אומר שהכלים האלו לא בהכרח חייבים להיות עיקר הפעילות שלכם, אלא אתם יכולים דווקא להשתמש בהם כפעילות תומכת.
דוגמאות: פודקאסטים? הסושיאל יכול להיות רק מקום שעוזר לכם לחשוף ולהפיץ אותם.
כנ״ל לגבי תוכן לבלוג שלכם, מאמרי אורח באתרים אחרים ועוד.
ואם בכל זאת הסושיאל יהווה את עיקר המשקל שלכם, שימו לב לזה:
כתבתם מאמר לבלוג שלכם? אז קודם כל, יש לכם פוסט בסושיאל שמעביר תוכן לכתבה מסויימת בבלוג.
עכשיו מאותו מאמר ניתן לקחת נקודות עיקריות ולעלות אותם כפוסט אחר. (2)
עדיין על אותו מאמר- קחו נקודה מסויימת וצלמו את עצמכם מדברים עליה בוידאו (אנחנו כבר בפיסת תוכן שלישית מאותו מאמר ראשון).
קחו ציטוט כלשהו עם אימג׳ שתופס את העין וקשור לטקסט, והפכו את זה לפוסט שמעורר שיח עם הגולשים.
(אנחנו כבר ב-4).
כל אחד מאותם תכנים אמנם מתבסס על אותו מאמר אבל מייצר לנו 4 פיסות תוכן שונות שמוגשות כל פעם לגולש בצורה אחרת (וגם קחו בחשבון שלא כולם יראו את אותו הדבר)
איך עוד אתם יכולים לבנות את המותג האישי שלכם?
עד עכשיו נגענו בדברים שאתם צריכים לייצר בעצמכם כדי להראות לכולם את המומחיות שלכם, אבל הנה עוד דרך.
קבוצות מקצועיות בפייסבוק מכירים? ברור שאתם מכירים. כאן, עם ההתמדה והזריזות, תוכלו להראות לקהל שנמצא בקבוצה את המומחיות שלו על בסיס התוכן שהוא כבר יצר.
לדוגמא, אם אנחנו נמצאים בקבוצה של ספורט ותזונה, וקהל היעד (או קולגות) שואל שאלות מקצועיות, ואנחנו שם לענות, להסביר, לתת, לחנך וללמד, פוסט אחרי פוסט, תשובה אחרי תשובה, אנחנו הופכים להיות האנשים האלו, שכבר מתייגים אותם בשביל לענות על שאלות מקצועיות.
סגרו לעצמכם שעה ביום ביומן, שעה בה אתם עוברים על כל הקבוצות בהם אתם חברים וקהל היעד שלכם מסתובב בהם, תראו מה אנשים שואלים, ותתחילו לשפוך את הידע שלכם. את ההשקעה בזמן אתם תתחילו להחזיר עם הזמן.
על בניית מותג אישי נוצר המשפט – It's simple But it's not easy. הפעולות פשוטות אבל התהליך עצמו לא קל. זה לוקח זמן, צעד אחר צעד אבל ברגע שאתם מתחילים להיות מזוהים, שהתוכן שאתם מייצרים באמת פותר בעיות ונותן ערך לאנשים, אתם תהיו אלו שהם יגשו לקנות מהם כשהרגע יגיע.
אתם בונים סביבכם אנשים שסומכים עליכם, שמזהים אתכם כמובילים בתחומכם, שצמאים לעוד ממה שיש לכם לתת כי זה איכותי וטוב. ואז, כשתיהיה לכם הצעת מכר טובה, יהיה לכם כבר קהל שרק רוצה לקחת את מה שיש לכם לתת. גם אם הפעם זה יהיה בתשלום.