הקהל שלכם מדוייק בקמפיינים במטא ואין תוצאות? הנה למה זה קורה

בואו נעשה תרגיל קטן. נניח ואתם חנות איקומרס שמוכרת נעליים לנשים בלבד.

התחלתם לפרסם בפייסבוק ואינסטגרם.

אתם בונים קמפיין ומגיעים לשלב בניית קבוצת המודעות, שבה תוכלו לטרגט את הקהלים שלכם.

אתם יודעים בגלל שאתם מכירים את הלקוחות שלכם היטב, שקהל היעד העיקרי שלכם הוא נשים בטווח גילאי 22-40. בואו נעשה את זה אפילו יותר מדוייק.

אתם יודעים שהן גרות במרכז הארץ (ונגיד שאתם גם לא עושים משלוחים מחוץ למרכז) ואתם אפילו יודעים לצורך ההמחשה שהן מתעניינות בעיקר בנעליים של אדידס.

עד כאן יש לנו פילוח די מדוייק נכון? מעולה.

אז אנחנו בונים את הקמפיין, ובקבוצת המודעות בוחרים את קהל הנשים המדובר. מזינים בדיוק את כל הפרטים שציינתי כאן. נשים, טווח גילאים, מרכז הארץ שמתעניינות בנייק.

על פניו, אין לנו יותר מדי מה לעשות מעבר לזה. קיבלנו נפח קהל פוטאנציאלי יפה של נגיד מיליון נשים, ככה שאי אפשר לבוא אלינו בטענות שהקהל קטן מדי, ואנחנו יוצאים לדרך. הקמפיין עולה לאוויר ואין תוצאות.

הקהל שלנו, הוא הכי מדוייק שיכול להיות מבחינת טירגוטים. מה יכולה להיות הבעיה?

אתם בוחרים את האובייקט הלא נכון.

מערכת המודעות של פייסבוק היא אמנם מורכבת ומסובכת, אבל גם פשוטה. כן, פרדוקס שכזה.

בשביל להשיג את התוצאות שאנחנו רוצים. אנחנו צריכים להגיד למערכת מה בדיוק אנחנו מצפים לקבל.

האם אנחנו רוצים יותר הוספות לסל? האם אנחנו רוצים יותר צפיה בסרטוני וידאו? האם אנחנו רוצים מכירות? שישלחו לנו הודעות במסנג׳ר?

את מטרת העל אנחנו צריכים להגיד למטא ברגע שאנחנו יוצרים קמפיין חדש.

הרי המערכת מציגה לנו מספר אפשרויות כדי לעזור לה לעזור לנו לעשות אופטימיזציה טובה יותר, ולהגיע לקהל הרלוונטי למטרה שלנו.

אמרנו שיש לנו מיליון נשים בקהל. האם כולן דומות? האם כולם חושבות, רוצות, צריכות, עושות את אותן פעולות? בוודאי שלא. ולכן מתוך הקהל של המיליון אנחנו צריכים לעזור למטא להתביית על הקהל הרלוונטי מתוך הקהל שהגדרנו.

אם המטרה שלנו היא מכירות באתר, והקמפיין שבחרנו הוא קמפיין טראפיק, פייסבוק ואינסטגרם לא יחפשו להציג את המודעות לנשים עם כוונת רכישה או כאלו שיש סבירות גבוהה יותר שירכשו את המוצר.

הם יציגו את המודעות שלנו לקהל שיש את הסבירות הכי גבוהה שיקליק לאתר.

זה לא אומר שאותו קהל נכנס כדי לקנות. אולי סתם בא לו להעביר את הזמן, להשוות מחירים וכו׳.

לכן, זה שהקהל שלכם סופר מדוייק, לא מבטיח שתשיגו מה שאתם רוצים, אם לא הגדרתם נכון את המטרה שלכם.

הגדרתי את האובייקט הנכון בקמפיין ועדיין לא מכרתי.

במקרה הזה, שהקהל מדוייק והאובייקט הנבחר בקמפיין מדוייק ועדיין אין תוצאות. נבחן את הדבר הבא.

המודעות שלנו. יכול להיות שהקופי לא מעניין מספיק, שהקריאטייב לא עוצר אנשים מלגלול בפיד, שההצעה שלנו לא מספיק מושכת. כל הדברים האלו משפיעים בהחלט על תפקוד הקמפיין והתוצאות.

תבדוק בנתונים אחוזי הקלקה, כמה אנשים הקליקו לעבור לאתר וכמה עברו בפועל, מה הציון שהמודעה מקבלת, האם היא מייצרת אינטרקציות כלשהן וכו.

המודעות שלי טיל ובכל זאת אין מכירות.

אם הקהל מדוייק, האובייקט מוגדר נכון, הקריאטייב פיצוץ ועדיין כלום לא קורה, זה הזמן לבדוק את הדבר הבא.

האם האתר הוא דף הנחיתה משדרים מקצויות וסמכותיות? הם הם מותאים למובייל? האם החוויה רכישה באתר פשוטה וקלה? האם האתר נראה טוב בעין?

אם לא, פשוט לשנות.

אלו דברים העיקריים שיש לעבור עליהם ברגע שיוצאים לדרך עם קמפיין חדש בפייסבוק או אינסטגרם

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

בואו נשב לקפה.

(או לזום, או לטלפון, מה שהולך היום)

דילוג לתוכן