לאחרונה החברים בפייסבוק הסירו את ההגבלה על 20% טקסט במודעה. למי מכם שלא שמע, ידע או הכיר במערכת הפרסום של פייסבוק הייתה הגבלה על כמות טקסטים בתמונות שמעלים למודעות.
מיד ערכנו טסטים וניסויים – התוצאות היו מפתיעות!
מודעות של מקומונים ופליירים עובדות גם בדיגיטל ויש לנו גם תיאוריה למה
אי שם בשנת 2005 סיימתי את שנת הלימודים בבית ספר, ביציאה משער בית הספר עמדו אנשים שחילקו לנו פליירים, זוכרים?
את הפלייר על קייטנת הגלישה אני לא אשכח בחיים – עיצוב פאוור פוינט מדהים בו היה כל המידע שהייתי צריך כדי להבין שאני רוצה להיות שם וכמובן לגרום לאמא שלי לרשום אותי:
- מה יהיה בקייטנת גלישה
- מתי היא מתחילה
- איפה זה קורה
- הייחודיות שלה
- המחיר
- מספר טלפון להרשמה
חזרתי הביתה, הבאתי את הפלייר לאמא – ויום אחרי היא כבר רשמה אותי: הפלייר עבד.
15 שנה אחרי מחזירים את הפליירים לאופנה?
אותו אירוע מכונן של חלוקת פליירים מחוץ לשערי בית הספר הוא מה שכל מפרסם היום בפייסבוק עושה:
- מטרגט את קהל היעד
- מספר לנו על השירות/מוצר שהוא מוכר
- מתי ואיפה זה קורה (למרות שהיום הכל עבר לזום…)
- מה הייחודיות שלו? למה שנקנה ממנו.
- מחיר
- מספר טלפון להרשמה הפך לטופס לידים (פנימי בפייסבוק או דף נחיתה)
מה שגרם לפלאייר להיות אפקטיבי הוא הצבעוניות, וההנגשה של המידע.
קחו היום את המודעות הממומנות בפייסבוק – אימג׳ים (לרוב תמונות סטוק) שדי נראים דומים ויזואלית – לא מספיק מושכים ואטרקטיבים. נכון יש תמונה ואפילו סרטון שמצטרף לטקסט, אבל למה לא להציג את כל הטקסט הדרוש בצורה מעוצבת ויפה?
עד לפני הסרת ההגבלה התירוץ שלנו היה: אסור – המודעות יפסלו.
בהתחלה מחשבות כמו: "מי יקרא את הטקסט על התמונה?!" "הטקסט לא יהיה קריא" "זה יראה כמו מודעה ממקומון!" זה לא אסתטי, זה פשוט לא עובד בדיגיטל, הקריאטייב היום התקדם וכל שאר המחשבות ללמה לא לנסות לקחת את ההזדמנות הזאת שפייסבוק פתאום פתחה לנו עצרו אותנו.
אבל אז חשבנו על זה ואמרנו שזה שווה ניסיון בגלל סיבה אחת עיקרית.
זה מייצר הפרעה! רוב המפרסמים, למרות שירד החסם של טקסט על המודעה בצורה מלאה עדיין נאמנים למינימום טקסט על האימג׳. דווקא עכשיו, כשעוד לא כולם עושים את זה, יש לנו הזדמנות נוספת לבלוט בפיד.
קמפיין לידים עם קריאייטיב של פלייר
החלטנו לבחון את הדברים בשטח ולעצב מודעה שתיהיה מלאה במלל (אבל בצורה שנעימה בעין כמבן).
את הטסט שלנו ערכנו על 2 לקוחות שונים: האחד מוסד אקדמי מוביל, השני מאמן מנטאלי בכיר בישראל.
ל-2 הלקוחות האלו אנחנו מריצים קמפיינים מסוג לידים עם טופס פנימי בפייסבוק. תמיד אנחנו רצים עם מינימום 2 מודעות באוויר.
לרוב אחת תהיה וידאו והשניה/שלישית, תמונה. עד לא מזמן היינו רצים עם תמונות תדמית של הלקוח שלנו או תמונה המתארת את הקורס של המוסד האקדמי.
עיצבנו מודעת מקומון קלאסית למוסד האקדמי שלנו ואנחנו באוויר. על התמונה כתבנו את שם הקורס, מי קהל היעד, מתי הוא מתחיל, איזה דברים ילמדו בקורס, מספרי טלפון ליצירת קשר, טקסט הנעה לפעולה ותמונת אווירה ברקע.
אחרי יומיים שהקמפיין היה באוויר היינו בהלם. העלות לליד ירדה מ-10 דולר ל-1.5 דולר. כמובן שאחרי יומיים זו לא אינדיקציה – המשכנו לעוד שבוע, שבועיים ולבסוף העלות לליד הגיע ל-2.92 דולר.
עכשיו אתם שואלים – אבל מה עם איכות הלידים? טוב ששאלתם. האיכות לידים לא השתנתה.
עוברים הלאה – לקוח מס' 2
גם כאן, לקחנו את התבנית של התמונה ופשוט התאמנו את התוכן והצבעים אל הלקוח. ושוב זה עבד.
גם כאן הצלחנו להוריד את המחיר ב- 8 שקל לליד.
האם פיצחנו את השיטה? לא לגמרי אבל כן יש לנו כיוון נוסף עכשיו
אין פה נוסחת קסמים – ובטח לא נגיד שזהו, זה תמיד יעבוד ומעכשיו תעלו מודעות עם המון טקסט עליהם. ראינו מקרים שזה גם עבד פחות טוב.
אנחנו כמובן בתהליך למידה מתמשך עם כל לקוח, אבל עכשיו, שהמגבלה ירדה לחלוטין, נפתחה לנו אופציה נוספת לייצר מודעות שיכולות למשוך תשומת לב בפיד.
נרצה כל פעם לבודד משתנה אחד ולבחון אותו במספר דרכים שונות.
עם הזמן אנחנו נרכיב את הנוסחה שתעבוד הכי טוב לכל לקוח.
המאמר הזה נכתב כדי לתת לכם עוד כיוון מחשבה, עוד כיוון חדש לבחון.
נכון לעכשיו, למרות שאין שום מגבלת טקסט, עדיין רוב המודעות נראות כמו לפני שנה. היתרון לפחות עכשיו במודעות בסגנון פלייר, זה שהן לחלוטין תופסות תשומת לב ו״מפריעות״ לגולש בגלילה שלו.
נסו את זה וספרו לנו אם זה עובד לכם