טעות שלא מעט עסקים עושים בניהול הטיק טוק שלהם זה שהם חושבים שליצור סרטון,
להלביש עליו כתוביות ושבגדול הוא פשוט יראה טוב זה מספיק. זה לא.
בשביל לנהל טיק טוק בצורה שבאמת מועילה לעסק, יש עוד לא מעט דברים שצריך לקחת בחשבון מלבד רק לסרטון הסופי.
בואו נעבור על זה ביחד.
קודם כל: תגדירו מטרה.
מה המטרה שלכם מהפעילת בטיק טוק?
זה נשמע כמו הדבר הכי מובן מאליו בעולם, אבל אם תקדישו לזה קצת מחשבה תראו שזה טיפה יותר עמוק.
המטרה שלכם היא להגדיל עוקבים וצפיות? אחלה. למה?
המטרה שלכם היא למכור?
המטרה היא לבנות מודעות לעסק ולמותג? להפוך למובילים בתחומכם?
לכל אחת מהשאלות האלו, יש תשובה אחרת והיא חשובה. למה היא חשובה? כי התשובה היא זאת שתכתיב את סוג התוכן שאתם הולכים לייצר בסופו של דבר. יש הבדלים משמעותיים בין תוכן שהמטרה שלו היא ישר למכור, לתוכן שהמטרה שלו זה לבנות את המודעות למותג שלכם לאט ובטוח.
אז השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם זאת מה המטרה מהטיק טוק (ברור שבסוף שזה כדי להגדיל הכנסות, אבל הטקטיקות לשם יהיו שונות.
הדבר הבא זה לעבוד לפי גאנט תוכן מסודר.
אל תיהיו מאלו שקמים בבוקר ואומרים אוקיי יש לי רבע שעה עכשיו להכין סרטון. תיהיו ממוקדים.
כמה סרטונים אתם רוצים לייצר בחודש.
כמה אתם רוצים לעלות בשבוע. מה הנושאים של כל סרטון ואיך הם משרתים את המטרה שלכם?
אחרי שעשיתם לעצמכם סדר ואתם יודעים בדיוק לקראת איזו כמות אתם הולכים באותו חודש, השלב הבא הוא להתחיל לייצר את התוכן.
אני מציע להכין את כל הסרטונים מראש, לערוך אותם ולהגיע למצב שהכל עוד מסודר ומוכן לפני שמתחיל חודש חדש.
ככה אתם מביאים את עצמכם למצב בו כבר ב-1.לחודש אתם מוכנים ובמהלך החודש לצד זה שתעלו תוכן תוכלו להתמקד ולהכין כבר את התוכן לחודש הבא.
טיפ זהב- לאלגוריתם של טיק טוק לוקח זמן עד שסרטון שלכם צובר תאוצה. טיק טוק עצמה אומרת שגם אם לא פרצתם עם ים של צפיות בשעות הראשונות, זה לא אומר שזה לא יקרה בעתיד. מה שאומר שאם יש לכם מבצע נקודתי שסביבו אתם בונים את התוכן והוא מוגבל בזמן, קחו בחשבון שעד שהוא יתחיל לצבור צפיות כבר תיהיו עמוק בתוך המבצע או אפילו כבר תיהיו אחרי.
הרעיון בטיק טוק הוא ליצור סרטונים (באורגני) שיהיו מה שנקרא- EverGreen, כלומר מתאימים לכל תקופה.
כאלו שגם אם מישהו יראה אותם עוד חודשיים בפור יו שלו, זה יראה מתאים. ולא נניח סרטון שמדבר על ראש השנה כשהלוח שנה מראה שכבר עוד שניה פסח.
אז אחרי שחשבנו מראש מה המטרה, בנינו גאנט וכל התוכן מוכן, אלו הדברים שנצטרך לשים אליהם לב.
האשטגים בטיק טוק, מנוע חיפוש וקידום אורגני.
אחד הדברים שמטרידים את גוגל, זה שאנשים מתרגלים לקבל תוצאות ולחפש את מה שמעניין אותם בטיק טוק ולא במנוע החיפוש שלהם. כלומר כשהם רוצים לחפש משהו, בהרבה מקרים הם מחפשים אותו בטיק טוק ומדלגים על גוגל.
יש כבר לא מעט דיווחים על כך שטיק טוק מנסה לייעל ולהתייעל גם כמנוע חיפוש.
ובשביל שהסרטונים שלכם יהיו אפקטיביים יותר, ויופיעו לאנשים כשהם מחפשים גם דברים הקשורים לתוכן שלכם, צריך לחשוב על כל תוכן ככזה שיכול להופיע אצל אנשים לא רק בפור יו, אלא גם בשורת החיפוש.
לכן, בשביל למקסם את העניין, נרצה בכל סרטון גם להוסיף מילות מפתח שאנשים יכולים לחפש ולשבת אותם בסרטונים שלנו.
בכל הקשור להאשטגים, מומלץ להשתמש בלא יותר מ-3 האשטגים.
זכרו, בגלל שטיק טוק מציג סרטונים לקהל גם על פי הקשרים שהוא עושה, ברגע שתציפו אותו ביותר מדי האשטגים לא בהכרח קשורים לקהל ולסרטון, או תשתמשו ביותר מדי מילות מפתח, האלגוריתם לא ידע בדיוק למי להציג את הסרטונים וככה תקבלו חשיפות מקהל פחות רלוונטי שלא ייצרו אינטרקציה עם הסרטון מה שיגרום לו לא לקבל יותר מדי חשיפות.
מומלץ להשתמש ב-3 האשטגים, אחד מהם יכלול מילת מפתח, כדאי כמובן בסרטון עצמו להכניס מילות מפתח שגולשים יכולים לחפש, וכמובן גם על הסרטון עצמו בטקסט כתוב על גבי הסרטון וגם בדסקריפשן עצמו.
אחרי שסיימנו עם החלק הזה, אנחנו רוצים לדעת, להבין וללמוד מה עובד לנו יותר ומה פחות.
אז ברור שהאינדיקציה הראשונה היא פשוט להסתכל על איזה סרטונים קיבלו הכי הרבה צפיות,
אבל כלי הטיק טוק אנליטיקס שיש בכל אפליקציה (וגם במחשב) יאפשר לנו לנתח. לנתח ולהבין מתי אנשים עוזבים את הסרטון וגוללים לסרטון הבא, מה משך צפייה ממוצע לסרטונים וכו.
המידע הזה יעזור לנו להבין יותר טוב מה עובד לנו, לבחון את הסרטונים שמקבלים ביצועים טובים יותר, ולשכפל את הממצאים גם לסרטונים הבאים.
מתי נעלה את הסרטונים בטיק טוק?
גם כאן נעשה שימוש באנליטיקס. אבל שימו לב, אם נזהה שטיק טוק אומרת לנו שהזמן שבו הגולשים שלנו הכי פעילים הוא נניח בשעה 16:00, את הסרטון נרצה לעלות כבר בסביבות 13:00, 14:00. למה?
כי ככה הסרטון כבר יחכה למי שעכשיו נכנס לאפליקציה. אם נמתין בדיוק לשעה 16:00 עד שהסרטון יעלה, ייחשף ויתחיל לצבור תאוצה, הקהל שלנו כבר יהיה במקום אחר. לכן ההמלצה היא לעלות את כמה שעות לפני.
כמה זמן סרטון בטיק טוק צריך להיות?
התשובה הקצרה- כמה זמן שנכון לסרטון.
התשובה הארוכה- עדיף מעל דקה וחצי. למה? כי טיק טוק דוחפת ומעודדת סרטונים ארוכים יותר.
יש עליה של סרטונים שמשך הזמן שלהם הוא מעל דקה וחצי, מבחינת טיק טוק זה מצוין כי זה משאיר יותר זמן אנשים בפלטפורמה, ולכן סרטונים ארוכים יותר (לא חפירה עכשיו של 4 שעות כן?) אבל סרטונים ארוכים יותר שיש בהם תוכן טוב ומצליחים לשמר את היוזר למשך צפייה ממושך יותר, מעידים לאלגוריתם על תוכן איכותי וטוב שמעניין ורלוונטי לגולשים ולכן האלגוריתם גם מפנק ביותר חשיפות (במידה ואכן צופים נשארים)
האם כדאי לשלב גם פרסום ממומן בטיק טוק?
אחד הדברים שאני יותר אוהב במערכת הפרסום של טיק טוק זה את נושא ה- Spark Ads.
למעשה מדובר בקמפיינים שמאפשרים לנו לקחת סרטונים שעלו לערוץ ולקדם אותם מתוך הפיד. זה מאפשר להוסיף להם לינקים שיפנו אותם למקומות אחרים, או פשוט לגרום להם לייצר יותר אינטרקציות.
אם הקהל שלכם בפילוח בקמפיינים טוב, מדוייק ואתם מטרגטים את האנשים הנכונים, אני מעדיף לא להסתמך רק על חשיפה אורגנית ולגמרי בעד לקדם סרטונים על מנת להגיע לכמה שיותר אנשים.
תוכן על קמפיינים ממומנים בטיק טוק כתבתי פה.
בסופו של דבר, כמו שניתן לראות, לנהל טיק טוק זה גם לדעת לייצר תגובות ואינטרקציות, לייצר את הסרטונים בצורה כזאת שגולשים ירצו להגיב, לשתף, לעקוב ולצרוך עוד.
לא מספיק רק להפיק סרטון יפה, אלא גם כל המסביב הוא לא פחות חשוב מהסרטון עצמו.
חשוב מאוד להניע גולשים לפעולה בתוך הסרטון, (לייק, תגובה, שיתוף, שמירה וכו׳) כי כל אינטרקציה של גולשים מסמנת לאלגוריתם שמדובר בתוכן איכותי ורלוונטי וברגע שיש לה את האינדיקציה הזאת, היא מפיצה את הסרטון לעוד אנשים.
וכן, בעיני חשוב לשמור על תמהיל שכולל אורגני וממומן. הממומן לא בהכרח פוגע באורגני אלא להפך, הוא יכול לעוזר לתוכן להחשף לעוד עיניים, לצבור קהלים חדשים שמתעניינים בסרטונים שלכם, וטיק טוק תפנה את הסרטונים הבאים לקהלים האלו ומערכת הפרסום גם תספק לכם נתונים ותעזור לכם להבין מה יצא לכם מהקידום ומה קיבלתם ממנו.
שיהיה בהצלחה והיי, עקבו אחרי בטיק טוק