כשאנחנו מדברים על תוכן וסושיאל מדיה, הפלטפורמות הראשונות שעולות לראש הן: פייסבוק ואינסטגרם. אבל מה עם יוטיוב?
לא מעט מותגים מפספסים הזדמנויות נהדרות לשיווק וקידום אורגני דרך יוטיוב מבלי להוציא שקל, מעבר להפקת התוכן שגם ככה המותגים מפיקים עבור הפייסבוק ויוטיוב.
במאמר הזה, אשתף אתכם בכלים בהם תוכלו לקדם את המותג שלכם אורגנית (SEO) דרך העלאת סרטוניום ליוטיוב ותחזוקה נכונה של ערוץ היוטיוב שלכם.
יוטיוב = גוגל
יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם אחרי גוגל. יוטיוב היא של גוגל.
מה שחשוב לדעת הוא שהסרטונים שאנחנו מעלים ליוטיוב, יכולים להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל במקומות הראשונים, כאשר לצד הסרטון תופיע תמונת התצוגה של הסרטון (thumbnail).
צוללים פנימה: איך להעלות סרטונים נכון על מנת להגדיל את הסיכויים כדי להופיע ביוטיוב וראשונים בגוגל
האקוסיסטם ביוטיוב
לפני שנתחיל לדבר על איך להעלות את הסרטונים, חשוב להבין איך ואיפה הגולשים מוצאים ונחשפים אל סרטונים בפלטפורמה. אם בפייסבוק אנחנו ניתקל בפיד בתכנים על פי אינטראקציות של החברים שלנו או דפים שאנחנו עוקבים אחריהם, ביוטיוב זה עובד אחרת.
לתכנים ביוטיוב אנחנו נחשפים לפי היסטורית הצפיות, ערוצים שנרשמנו אליהם ואיזה תכנים אנחנו מחפשים. כאן אנחנו רוצים לפעול – כאשר גולשים מחפשים תוכן מסוים נרצה להופיע ראשונים ביוטיוב ובתוצאות החיפוש בגוגל.
כדי לעשות זאת נצטרך לעבוד ע״פ מספר עקרונות המזכירים את עקרונות הקידום האורגני (SEO). האם אני יכול להבטיח לכם שתופיע ראשונים? התשובה היא ממש לא.
חשוב לזכור: עבודה נכונה תגדיל את הסיכויים שסרטונים שלנו יופיעו בתוצאות החיפוש במקומות הראשונים.
מחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים:
בדומה לתהליך הקידום האורגני, נערוך מחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים. במחקרים נרצה ללמוד:
- איזה תוכן מבוקש בתחום שלנו
- מה קהל היעד שלנו מחפש
- מה הצרכים שלו
- במה הוא מתעניין
שימו את עצמכם בנעליים של הלקוח ותחשבו מה מעניין אותו. לדוגמה אם אני מורה שמלמד ילדים החלקה על רולרבליידס, אני אחפש ביוטיוב איך להחליק על רולרבליידס, דגמים מומלצים או דגם מסויים של רולרבליידס.
המטרה שלנו היא שבסוף המחקר נוכל לצאת עם רשימת ביטויים או יותר נכון נושאים לסרטונים שאפשר ליצור. במידה ויש לכם סרטונים שכבר הפקתם באותם נושאים – יש לעשות להם אופטימיזציה לפי מילות המפתח האלו והעקרונות שבהמשך המדריך.
*במהלך המחקר חשוב לשים לב: האם יש צפיות ותנועה בסרטונים שעולים לכם בתוצאות.
אם אין לסרטונים כמות צפיות משמעותית בתחום בו אתם עוסקים – לא שווה לכם לפעול שם, לפחות לא בשלבים הראשונים.
מחקר מתחרים:
מכירים את המתחרים שלכם? יופי, כנסו אל הערוצים שלהם ותרשמו לכם בצד מה הם הסרטונים הכי פופולריים אצלהם בערוץ, כמה צפיות, תגובות ולייקים יש לכל סרטון.
אתם לא יודעים מי המתחרים שלכם בתחום? חפשו ביוטיוב את מה שנראה לכם הכי פופולארי בתחום שבו אתם פועלים. במחקר שלכם חפשו איזה איזה עסקים שולטים במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש ואיזה תכנים הם מייצרים.
רשמו לכם בצד מה הם עושים טוב ומה הם עושים פחות טוב, חשבו מה אתם יכולים לעשות אחרת כדי להתבלט.
בסוף שני המחקרים אתם צריכים לצאת עם רשימת נושאים ומי המתחרים שלכם.
לצד כל אחד מהם רשמו את נפחי הצפיות בסרטונים. זו האינדיקציה שלכם לעד כמה הנושא פופולרי וכמה דומיננטים המתחרים שלכם.
מתחילים לעבוד: בחירת כותרת לסרטון
סיימנו את מחקר המילים והמתחרים שלנו, צילמנו סרטונים, עכשיו נרצה לקחת את הביטוי שלנו ולכתוב אותו בכותרת של הסרטון.
לדוגמה: זוכרים את המורה לרולרבליידס? כחלק מתהליך המחקר הוא גילה שיש ביקוש רב לתכנים שמלמדים את יסודות ההחלקה על רולרבליידס – השאילתה שעלתה בתוצאות הראשונות ביוטיוב הייתה "איך להחליק על רולרבליידס".
ניחשתם נכון, אותו בעל עסק הפיק סרטון כזה וכאשר הוא העלה אותו הכותרת הייתה: "הדרכת החלקה נכונה על רולרבליידס עבור מתחילים"
אמרנו SEO, זוכרים? הכותרת של הסרטון היא ה-H1 שלנו בעמוד – אין סיכוי שמילת המפתח שבה אנחנו רוצים להופיע לא תהיה שם.
ספרו את הסיפור שלכם, גם בטקסט: תיאור
ברור לכולנו, שעם הזמן היכולות הטכנולוגיות הגיעו למצב בו הן יודעות לזהות לבד את התוכן בסרטונים שלנו. עם זאת חשוב שנעזור לאלגוריתם לדעת במה התוכן שלנו עוסק.
אם אותו מורה לרולרבליידס העלה סרטון על איך להחליק על רולרבליידס, בתיאור הסרטון נרצה להסביר במה הסרטון עוסק בדיוק.
עכשיו עם כל הכבוד לאלגוריתם הצופה במקום הראשון, כמו שעולם ה-SEO בשנים האחרונות שם לעצמו דגש על חווית המשתמש: תוכן איכותי ומעניין. גם כאן, התיאור נועד לתת לצופה כמה שיותר מידע לפני שהוא נכנס אל הסרטון שלנו.
כשאתם מחפשים סרטון HOW TO, אם תראו בתיאור הסרטון עוד לפני שאתם נכנסים אליו מה היא ההבטחה של אותו סרטון, מה אתם הולכים לקבל ממנו – הסיכוי שתיכנסו ותצפו יגדל.
כמו בכותרת חשוב גם כאן להכניס את מילת המפתח, רק כאן ההמלצה שלי היא לשחק עם המונחים. אני אסביר, אם אני מעלה סרטון על איך להחליק על רולרבליידס, נרצה לשלב מונחים כמו איך להתחיל להחליק על רולר, מדריך החלקה על רולר וכו'
טיפ: בסוף התיאור צרפו את הלינקים הרלוונטיים לסרטון ולאתר שלכם. בנוסף פיצ'ר חדש יחסית שיצא הוא האשטגים- כתבו עד 3 האשטגים שיהיו רלוונטיים לסרטון, כך תוכלו להכניס את הסרטון שלכם לדפים ייעודים של כל האשטג.
תגיות
זוכרים את מחקר המילים והמתחרים שלנו? בשלב זה נרצה לרשום את התגיות הרלוונטיות לנושאים. עכשיו חלקכם ישאל אותי- איך אני רואה תגיות של מתחרים?
שאלה מעולה, יש תוספים לגוגל כרום כמו TubeBuddy שיציגו לכם את התגיות שהמתחרים שלכם מעלים, קחו משם השראה ורעיונות לתגיות.
אני נתקל בלא מעט עסקים שמוסיפים כמות אדירה של תגיות. רובן לא קשורות לנושא הסרטון – בבקשה אל תעשו את זה. המטרה העיקרית שלנו היא לתת כמה שיותר ומידע ליוטיוב במה הסרטון שלנו עוסק – ככל שנהיה יותר מדויקים כך הוא יפעל לטובתנו.
הנשק הסודי – כתוביות:
לאורך כל המדריך דיברנו על זה שאנחנו רוצים לספר לאלגוריתם (כמובן גם לגולש) במה עוסק הסרטון שלנו. הכתוביות מבחינתי הן הנשק הכי טוב בארסנל. הזנת כתוביות דרך העלאת קובץ SRT או יצירה שלהם דרך כלי הכתוביות של יוטיוב תספר לאלגוריתם במה בדיוק הסרטון שלנו עוסק.
רבים לא מודעים לכלי או מתעצלים לעבוד איתו (בכל זאת יצירת כתוביות לוקח זמן/כסף) אך הכלי הזה הוכיח לי כל פעם מחדש איך הוא גורם לנו להתבלט ולעקוף את המתחרים בתוצאות.
טאמבנייל- תמונה ממוזערת:
עם כל הכבוד לאלגוריתם וכו'… בסוף המטרה שלנו למשוך את תשומת הלב של הגולשים.
אם עד עכשיו נגענו ברכיבים שיעזרו לאלגוריתם להעלות את הסרטון שלנו בתוצאות החיפוש – כאן אנחנו רוצים להעלות את אחוזי הקלקה של הגולשים ולגרום להם להיכנס לסרטון שלנו.
תמונה ממוזערת טובה היא אחת שתמשוך תשומת לב, תתכתב עם כותרת הסרטון ולבסוף תביא גולשים לתוכן שלנו.
לא מעט פעמים שינוי Thumbnail לסרטון העלה את כמות הצפיות והכניסות לסרטונים של הלקוחות שלנו. אתם לא מעצבים? השתמשו בתבניות המוכנות, כלים כמו Canva. צרו לעצמכם thumbnail שיגרום לכולם להיכנס לסרטונים שלכם.
הכל טוב ויפה – התוכן הוא המלך
נכון, המשפט הזה הפך לסוג של קלישאה – בחרתי לסגור איתו את המדריך כי באמת, בסוף הכל מסתכם בתוכן. אם לא תיצרו תוכן משמעותי עבור הלקוחות שלכם ותתנו להם ערך- כל הכלים הטכניים האלו לא יהיו שווים כלום.