למה חשוב למחוק עוקבים מהאינסטגרם – כן כן כאלו שעוקבים אחריכם.

אני מתאר לעצמי שאתם מגרדים את הראש עכשיו ואומרים לעצמכם, יואל השתגע.

עבדנו כל כך קשה להשיג עוקבים לאינסטגרם ועכשיו הוא אומר לנו למחוק? לדלל? באיזה קטע?

אז אני אסביר.

בתור בני אדם, יצורים פשוטים שכמונו, אנחנו רוצים את תחושת ה- היי שמתקבלת כשיש לנו חשבון אינסטגרם עם המון עוקבים. לגיטימי. צורך קיומי שכזה.

יחד עם זאת, אנחנו לא במשחק של תראו כמה עוקבים יש לנו שבחיים לא יקנו מאיתנו משהו, אלא במשחק אחר לגמרי. משחק של עסקים, של קהל רלוונטי. של יעדים ותוצאות.

לכן, חשוב לנו שמי שעוקב אחרי החשבון שלנו יהיה קהל שיכול להיות שיבוא יום וימליץ עלינו או יותר מזה, יוציא אשראי ויקנה.

המובן מאליו- לא קונים עוקבים לאינסטגרם או לטיק טוק לצורך העניין.

אני אחדד. נתחיל מהמובן מאליו. שגיאה שמאות עסקים, מותגים ופרופילים של אינסטגרם עשו בעבר, ודופקת להם תוצאות עד היום. ברגע שקניתם עוקבים, קניתם חשבונות פיקטיביים שכל קשר בינם אליכם לא רלוונטי נכון? יופי. אז מה יקרה כשאתם מעלים תוכן? אתם מבטיחים שהמעט חשיפה האורגנית שיש לכם, תופיע לאנשים הלא נכונים.

איך האלגוריתם של אינסטגרם הרי עובד?

העלתם פוסט. מתוך כמות העוקבים שלכם, חלק מאוד קטן נחשף אל הפוסט בצורה אורגנית.

אם אותו חלק קטן לא מייצר אינטרקציה, לא עושה פעולה כלשהי שמאותת לאלגוריתם שהתוכן מעניין,

אין יותר חשיפה אורגנית ונגמר הסיפור.

אבל אם אתם מעלים תוכן שרלוונטי, והאלגוריתם מזהה פעולות של גולשים, הוא מרחיב את החשיפה האורגנית.

ברגע שיש לכם עוקבים שקניתם, אז אתה יכולים להסיק מזה שהחשיפה תישאר פחותה.

אבל לא רק בצד האורגני העוקבים האלו דופקים אתכם. גם בצד של הממומן.

קידום ממומן באינסטגרם.

כשאנחנו רוצים להריץ קמפיינים במטא. יש לנו אפשרות לטרגט את מי שעוקב ויוצר אינטרקציות עם החשבון שלנו. יש לנו אפשרות לייצר מהם קהלי לוק אלייק ובעצם להגיד למטא למצוא לנו עוד אנשים כמוהם. זה כח אדיר.

ברגע שאנחנו יודעים שהדאטה שלנו, שהעוקבים שלנו מזוהמים, אנחנו הורסים לעצמו קהל פוטנציאלי אפשרי. לא נוכל לעשות לוק אלייק, מיותר יהיה לטרגט את אותו קהל אינסטגרם וכו׳ כי אנחנו יודעים שהוא פיקטיבי.

הוכחה חברתית – מה הבעיה פה?

הרבה אנשים (ועסקים) אומרים שמה שחשוב להם זה שיראו שיש להם המון עוקבים, כי זה כח. אם הסיבות שעד עכשיו ציינתי לא שכנעו אותכם לא לקנות עוקבים, אז קבלו עוד סיבה.

אין יותר מגוחך, מלראות חשבון עם מאות אלפי עוקבים, ופוסטים שיש להם 2 לייקים. זה ישר צועק ״קנינו עוקבים״.

אם אתם חושבים שגולשים רואים את החשבון שלכם ואומרים וואו 100,000 עוקבים ואחכ נכנסים ורואים 2 לייקים ותגובה אחת לפוסט והם לא חושבים שאתם מנסים לעבוד עליהם, אתם טועים. מהלכים כאלו פוגעים באמינות העסק ומגחיכים אותו.

אני לא קונה עוקבים, האם עדיין כדאי לי למחוק עוקבים?

ברוב המקרים התשובה תיהיה כן. אני מציע, שאחת לחודש תכנסו לראות מי עקוב אחריכם.

עם הזמן, במיוחד כשמייצרים הרבה תוכן, כל מיני יוזרים פיקטייבים ובוטים מוצאים את דרכם לחשבון שלכם.

לפעמים זה נגמר בלייק אבל לפעמים הבוטים האלו מתחילים לעקוב, ואז הבעיות שציינתי בהתחלה עם העוקבים הקנויים, נכנסת שוב לתוקף.

איך תזהו את אותם פרופילים פיקטיביים?

קודם כל, לפעמים הם יגיבו על פוסטים שלכם תגובות שלא קשורות לפוסט. להעיף.

כשתכנסו לפרופילים שעוקבים אחריכם, תוכלו לראות האם יש תמונה, לוגו, פרופיל בלי תמונה וכו. משהו משם נראה לכם חשוד? תעיפו.

פרופילים שאתם רואים שהעלו רק פוסט אחד לפני עשור, והשם נראה לכם הזוי וחשוד? תעיפו.

חשוב לשמור על איכות עוקבים בריאה. גם במחיר שיהיו פחות עוקבים.

לא קונה עוקבים, ומחקתי את כל הבוטים? סיימתי?

תראו, שאלה טובה. לטעמי התשובה צריכה להיות לא. אפשר ומומלץ גם למחוק אנשים שעוקבים אחריכם כי הייתם שמורים להם בטלפון ועל הדרך הם עקבו אחריכם אבל בחיים לא יהיו חלק מקהל היעד שלכם.

סבתא וסבא, השכנים מהבניין שרק רוצים לפרגן וחברים מהמילואים. אם כל אלו לא רלוונטים לעסק שלכם,

חבל לבזבז עליהם חשיפה אורגנית וחבל לכלול אתם בקהלי הלוק אלייק שלכם.

הם רוצים לפרגן ולעקוב אחריכם? שיעשו את זה בפייסבוק. לא פה. האינסטרם העסקי שלכם, המטרה שלו צריכה להיות אחת- לייצר ביזנס לעסק.

לא נעים, קצת מביך, אבל אם יש לכם עוקבים, גם כאלו שאתם מכירים ואתם יודעים שהם לא יהיו רלוונטים לעסק שלכם אי פעם. תורידו אותם.

ואם כבר אנחנו בענייני עוקבים- עקבו אחרי לעוד תוכן על שיווק דיגיטלי.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

בואו נשב לקפה.

(או לזום, או לטלפון, מה שהולך היום)

דילוג לתוכן