בתור אנשי שיווק – יזמים – מנהלי קמפיינים – יוצרי תוכן, מנהלי סושיאל,
אתם יודעים שאחד האפיקים שיכולים לייצר לכם או ללקוחות שלכם הוא דף נחיתה שנראה וכתוב כמו שצריך.
במאמר הזה אני אסביר לכם למה גם אתם לא קופירייטרים אתם חייבים להבין איך דף נחיתה צריך להיות כתוב ומה הדגשים החשובים שיהיו בו.
למה? כי אם אתם מנהלי קמפיינים, לא אלו שאחראים על הדף או התוכן אלא קיבלתם אותו מהלקוח שאומר לכם זה הדף שלנו- תריצו קמפיין, אתם צריכים לנתח האם הדף הזה הולך להמיר או לא.
אולי אתם לא תכתבו את הקופי- אבל דגשים שתלמדו במאמר הזה יעזרו לכם להיות מקצועים יותר, לתת הערות ולבקש מהלקוח שידאג לתקן.
אם אתם בעלי עסק וביקשתם עכשיו מכותב תוכן שיכתוב לכם דף הנחיתה, הדגשים שמיד תקראו, יעזרו לכם להבין טוב יותר הם כותב התוכן עשה עבודה שתעזור לכם להשיג מכירות/ לידים או לא.
ואם אתם אנשי תוכן- יוצרי תוכן- מנהלי סושיאל, בהחלט יכול להיות מצב שהלקוח שלכם יבקש ממכם עזרה בכתיבת דף הנחיתה. אז גם לך יש מה לקחת מאמר הזה.
נתחיל- הטעות הכי נפוצה בכתיבת קופי לדפי נחיתה
ראיתי אלפי דפי נחיתה. גם בתור איש מקצוע גם מהצד של הצרכן. ואם יש בעיה אחת שתמיד חוזרת היא שהעסק קודם כל חושב על עצמו ורק אחר כך על הלקוח.
אני אסביר.
גולש ראה מודעה שלכם. בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם, לא משנה איפה. המודעה הצליחה לגרום לו להסתקרן ולחשוב שאולי לשירות או המוצר שלכם יש את הערך לחיים שלו שהוא מחפש.
הוא מקליק על המודעה, נכנס לדף הנחיתה, אבל כל מה שהוא רואה בדף זה כמה אתם טובים, כמה המוצר שלכם עשוי מהחומרים הכי איכותיים, כמה ניסיון יש לכם בתחום וכמה אתם אתם ואתם.
מה הוא לא רואה? הוא לא רואה את עצמו. ואין מה לעשות, אנחנו בני אדם, יש לנו יצר אנוכי חזק, ואם אנחנו רוצים לקבל פרטים או לרכוש שירות או מוצר כלשהו אנחנו רוצים להבין מה יוצא לנו מזה.
אני אתן לכם דוגמא להמחשה.
נניח ואני עכשיו רופא שיניים. גולש רושם בגוגל ״רופא שיניים בראשל״צ״. אני נכנס לדף הנחיתה שלו,
ומה שאני רואה איך שאני נכנס זה – יואל- רופא שיניים בראשלצ.
יש לי ניסיון של 100 שנה, למדתי 200 שנה, אני מומחה ב-א׳ ב׳ ג׳.
ואני אפילו מוסיף את כל התעודות שיש לי, ככה בגרלית תמונות יפה.
נשמע מספיק טוב לא? הרי הגולש חיפש רופא שיניים, ואני אני.
אז לא, זה לא מספיק טוב. למה? כי במעט טקסט שהוא נחשף אליו ישר כשהוא נכנס לדף, הוא לא ראה את עצמו. הוא ראה אותי, את הניסיון שלי וזה הכל סובב סביבי.
אז איך כן מתחילים דף נחיתה עם טקסט שנוגע בלקוח הפוטנציאלי?
קודם כל מבינים מה ״הכאב״ ״הפחד״ ״החשש״ שלו.
בעל העסק אמור לדעת מה החשש הכי גדול של הלקוח שלו, מה הכאב שהוא פותר (תרתי משמע) מה מפריע לו.
אם אני מחפש רופא שיניים בראשלצ, אני אראה לא מעט דפי נחיתה של רופאי שיניים. אצל מי אני אשאיר פרטים?
אצל זה שיכתוב, רופא שיניים בראשלצ לאנשים שלא אוהבים ללכת לרופא שיניים/ לאנשים שמפחדים מרופא שיניים/ לאנשים שחוששים לשבת על הכסא של רופא השיניים.
בשניה אחת, אני יכול לראות את עצמי בקופי הזה.
אני מחפש רופא שיניים בראשלצ, אבל אני גם מפחד ללכת אליו. והנה בא דף נחיתה, שמדבר על הפחד שלי.
שמציף אותו, שמשקף אותי. אני רואה את עצמי בטקסט הזה.
קבלו עוד דוגמא:
נניח ואני מוכר בגדי ים ואני יודע שקהל היעד שלי הוא נשים צעירות בנות 22-30 אני רושם בדף הנחיתה שלי- בגדי ים עשויים מחומרים טבעיים 100%, מושלמים לעונת הקיץ הקרובה.
כאן הלקוחה לא רואה את עצמה. אבל בטקסט הזה:
בגדי הים שיהפכו את הסטוריז שלך באינסטגרם ליצירת מופת!
בום! נגעתי בנקודה שבא הגולשת יכולה לראות את עצמה.
היא קונה בגדי ים, היא יודעת שהיא רוצה להצטלם בהם ולעלות אותם לסטוריז שלה, איך היא תראה ברשתות החברתיות זה משהו שיושב לה, והנה,
אנחנו מתייחסים לזה בקופי שלנו, ועכשיו נוצר חיבור מנטלי כלשהו עם הדף.
ראיתם מה עשינו פה? אז זאת נקודה מאוד חשובה לחלק הראשון של הדף נחיתה.
שהדף לא יתמקד בכם – בשירות או במוצר- אלא ידבר על הלקוח. הוא צריך לראות את עצמו במילים שלכם.
יש עוד זמן ויהיה לכם מקום להאדיר את עצמכם. נגיע לזה.
האם הקופי בדף הנחיתה צריך להיות ארוך או קצר?
שאלה מתבקשת ויש לה 2 תשובות:
הראשונה: נסו לייצר גם וגם. 2 גרסאות שונות תמיד מועילות, לעשות A-B טסטינג זה דבר בריא, וככה תוכלו להשוות בין התוצאות ולראות מה עובד לכם טוב יותר. אבל יש תשובה נוספת, לאלו מכם שלא בהכרח רוצים לעשות את הטסט הזה.
השניה: באיזה שלב הלקוח הפוטנציאלי שלכם נמצא.
מה הכוונה?
- האם הגולש שלכם נמצא במצב מאוד מודע (מכיר אתכם ויודע שהמוצר או השירות קיימים),
- מודע למוצר או השירות (או הוא יודע שהם קיימים בשוק בלי קשר אליכם),
- מודע לפתרון (הוא יודע שיש פתרון לבעיה שלו)
- מודע לכאב (יודע מה כואב לו אבל לא יודע איך לפתור את זה)
- לא מודע (לא מודע בכלל לזה שכואב לו ולא יודע שקיים פתרון)
ככל שהגולש רחוק יותר ממכם, מהבנת הבעיה, הצורך והפתרון, ככה תצטרכו להרחיב יותר.
אתם אמורים לגרום לו להבין שיש בעיה, יש פתרון, והשירות או המוצר שלכם הוא הפתרון, כשכל הזמן אתם חושבים וכותבים את הקופי לדף הנחיתה מתוך הנעליים שלו ולא שלכם.
מתי הזמן לפאר את עצמנו בדף הנחיתה?
לקראת סוף העמוד. אותו רופא שיניים שדיברנו עליו בהתחלה, יכתוב קודם כל את הטקסט שציינו.
לאחר מכן הוא ירחיב ויראה אמפתיה עם הגולש. למשל- מפחדים מרופא שיניים הא? אני מבין את זה.
אם להיות כנים, גם אני פחדתי מהם, בדיוק בגלל זה לפני הכל, כשאתם יושבים על הכסא שלי, אתם מרגישים בבית. הדרך שלי שהטיפול יהיה קליל, לא כואב, מפחיד וכו מתבצע על פי השלבים הבאים:
הגולש רואה שיש כאן מישהו שמבין אותו. שמגלה כלפיו אמפתיה.
לאחר מכן אפשר לדבר על סוגי הטיפולים השונים שאותו דוקטור עושה.
עם הסבר קצר, ברור ומדבר בגובה העיניים ולא בשפה מקצועית.
ואז לאחר מכן אפשר לעשות חלק של- על הרופא. פה אפשר קצת לפאר אותו.
תבחרו את השפה שאתם מדברים בה
הכוונה שלי היא לא עברית אנגלית- אלא השפה, הניואנסים, הז׳רגון שקהל היעד שלכם מדבר.
ראיתי דפי נחיתה של עורכי דין שלא הבנתי מילה ממה שכתוב שם.
למה? כי הכל כתוב בשפה מאוד גבוהה עם ז׳רגון מקצועי. יכול להיות שאותו דף היה מרשים עורכי דין אחרים,
אבל את הלקוח הפוטנציאלי?
האדם הפשוט שלא מבין כלום במשפטים ועריכת דין? אין שום סיכוי שתצא מכאן עסקה.
זה בסדר לרצות להראות שאתם מקצוענים ולא שכונה, אבל כל הזמן תחשבו מי קורא את את הקופי הזה.
אתם או הלקוח שלא מכיר את השפה המקצועית שלכם?
בנוסף- אם אתם מכירים טוב את הקהל ויודעים שיש לו וייב משלו, שלבו את זה בצורת הכתיבה של הטקסט.
לקהל הארדקור תל אביבי כנראה אכתוב טקסט (עם אותם המסרים בדיוק) בצורה שונה מאיך שאכתוב אותו לקהל בירושלים (בהקצנה אבל הבנתם את הראש)
הדיסוננס הגדול כשכותבים קופי לדפי נחיתה
אם לא ידעתם עד עכשיו כי אתם לא עושים קמפיינים אז עכשיו תלמדו משהו חשוב.
כשמריצים קמפיין מומן בגוגל ומפנים לדף הנחיתה,
יש חשיבות מאוד גדולה למתאם בין מה שהגולש מחפש למה שמופיע בדף עצמו.
לדוגמא- אם חיפשתי בגוגל רופא שיניים בראשון, ובדף הנחיתה שלי הביטוי הזה לא מופיע אפילו פעם אחת,
או לא מופיע בצורה נכונה ובמקומות הנכונים, העלות לקליק שלי כנראה תיהיה גבוהה יותר מהמתוכנן,
מכיוון שציון האיכות של המודעה יהיה נמוך יותר.
אעשה לכם סדר.
כשאתם מריצים קמפיין בגוגל אתם מקבלים מגוגל ציון איכות.
ככל שהציון גבוה יותר ככה המודעות שלכם יהיו רלוונטיות יותר ויעזרו לכם להשיג ביצועים טובים יותר בעלויות נמוכות יחסית.
אם ציון האיכות שלכם נמוך כנראה תשלמו יותר ותראו ביצועים פחות טובים.
ציון האיכות נקבע לפי מה שהגולש מחפש- מה שמופיע במודעה עצמה- מה שמופיע בדף הנחיתה.
ולכן, כשכותבים קופי לדף הנחיתה, כדאי להתבסס לפני הכתיבה על מחקר מילות מפתח, בשביל שתוכלו לדעת איזה מילים מנהל הקמפיינים רוצה לטרגט בקמפיין שלו, כדי שתוכלו לשתול אותם בצורה טבעית בטקסט שלכם ושזה לא ירגיש מאולץ.
המתאם בין הדברים הוא חשוב כי אם גולש חיפש ביטוי מסויים, אנחנו רוצים שאותו ביטוי יופיע בדף.
גם כדי לשפר את ציון האיכות, וגם כדי לתת לו עוד חיזוק של הגעת למקום הנכון.
הנה מה שחיפשת- והנה אנחנו מדברים על זה בדף הנחיתה.
להבא כשאתם באים לכתוב קופי לדף נחיתה תחשבו קודם כל על הגולש.
על הבעיה שאתם פותרים ואיך, תתמקדו במה יוצא לו מזה שהוא ישאיר עכשיו פרטים ולא במה יוצא לכם.
תחשבו איך אתם משלבים את הביטויים מהמקפיין (במידה ויש קמפיין) בצורה טבעית ורק בסוף תחשבו על עצמכם.
להיות אנוכי זה סבבה, אבל לא כשאתם מנסים לשכנע מישהו לקנות ממכם משהו.