בואו נעשה תרגיל קצר. נניח ויש פרשן חדשות שאתם רואים כל ערב. הוא מצידו יושב באולפן ומספק תוכן.
הוא מספק את הדעות שלו, את הידיעות שלו, את החדשות שלו. הוא מפגין מומחיות.
הוא לא רק קורא מטלפרומטר אלא מספק ערך אמיתי שמבוסס על הידע המקצועי שלו בתחום.
ערב ערב אתם צורכים ממנו תוכן.
שיווק באמצעות תוכן שעוזר לבנות מותג אישי
מה קורה בתהליך הזה? אתם מתחילים ״לתפוס״ ממנו. לא בגלל שהוא בחדשות, יש עוד אנשים שבחדשות, אלא שהתוכן, הדרך והידע הספציפי בצורה שהוא מגיש את התוכן שלו מתחברת אליכם.
אתם מתחברים לדברים שלו, לומדים ממנו ולמעשה בוחרים בשלט לצפות בחדשות שהוא מופיע בהם בגלל שהתוכן הספציפי הוא מדבר עליו ובדרך בה הוא מנגיש אותו מתחברת אליכם.
הוא בונה אתכם אמון, הוא יוצר אצלכם את החיבור למותג שלו, הוא גורם לכם לסמוך על מה שיוצא לו מהפה.
שימו לב שמתוקף היותו פרשן בחדשות, הוא לא מסיים את חלקו במהדורה ואומר לכם כל ערב לכו תקנו מוצר כזה או אחר, הוא לא אומר לכם תלחצו פה או תשאירו פרטים. הוא מספק לכם נטו ערך.
ואחרי תקופה מסויימת, הוא מודיע לעולם שהוא כתב ספר על אותם נושאים שהוא מספק בהם ערך. מה אתם בתור כאלו שמחזיקים ממנו ממש כי במשך תקופה ארוכה הוא בונה לנגד עיניכם את המותג שלו, מספק לכם ערימות של ערך ולא מבקש כלום בתמורה (עד לאותה נקודה) רצים להגיד וואו, אני לגמרי רוצה את הספר שלו!
גם כי אתם מרגישים שעכשיו יש לכם נקודת ממשק חדשה ואפילו יותר אישית מולו וגם כי הנושא רלוונטי אליכם, אתם סומכים על הדמות הזאת ואתם רוצים לקנות את מה שהוא מציע.
עכשיו בואו נחליף את מגיש החדשות הזה בעורך דין שעושה בדיוק את אותו הדבר בפייסבוק שלו או מאמן כושר שעושה בול אותו הדבר באינסטגרם או יועצת שינה שעושה את זה בטיק טוק שלה, או יועץ עסקי שעושה את זה בפודקאסט שלו או סוכנות דיגיטל שעושה את זה בבלוג שלה.
התוצאה בטווח הארוך כנראה תיהיה זהה (אולי לא במימדים אבל בהחלט בכוונה)
שיווק באמצעות תוכן הוא אחד האפיקים הבולטים, הנכונים והמדוייקים לבנות מותג אישי, לבנות ״טראסט״ עם קהל יעד פוטנציאלי, להיכנס לו לראש ולהמשיך להיות שם עד שלכם יהיה מה למכור או שהוא יהיה בשל ויתאים לו לקנות את מה שאתם מציעים.
שיווק באמצעות תוכן זה לא בהכרח פרסום ממומן.
אחת הבעיות הכי גדולות של עסקים קטנים וגדולים כאחד (ומנהלי שיווק שנמצאים בנקודה בעייתית) זה שעל כל שקל שהם מוציאים הם רוצים לראות החזר בכאן ועכשיו.
הרי למה להשקיע באסטרטגיה לטווח ארוך, כשאפשר לבחור כלי טקטקי כמו פרסום ממומן, לשים כסף ולראות תוצאות ברגע זה? מי צריך להתעסק עם תוכן, לעשות פודקאסטים,טיק טוקים, לכתוב תוכן, ניוזלטרים וכל הבלאגן הזה. נכין כמה מודעות, קמפיין, נעלה לאוויר ויאללה בלאגן.
טעות. הפרסום הממומן הוא בהחלט כלי סופר קריטי וחשוב להצלחה, אבל הוא מתמקד בכאן ועכשיו. ולא רק שהוא מתמקד בכאן ועכשיו, יכול מאוד להיות שגולש פוטנציאלי נחשף למודעה שלכם אבל מה שאתם מציעים לא רלוונטי לו עכשיו אלא עוד חודשיים. ובעוד חודשיים שהוא כן יהיה רלוונטי, אתם בדיוק עוצרים את הממומן לכמה ימים או שאחרי שמערכות הפרסום הציגו לו כמה וכמה פעמים את המודעות שלכם והוא לא עשה איתם כלום הם הפסיקו להציג לו וככה אתם מפספסים אותו.
מצד שני, אם לצד הממומן הייתם בונים גם אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן שלא נמדדת בכמות הלידים או המכירות שמתבצעות היום, אלא המטרה העיקרית שלה היתה לבנות מותג, לבנות ״מערכות יחסים עתידיות״ וליצור טראסט עם הקהל, סביר להניח שאחרי שהוא רואה מכם תוכן יום יום (לדוגמא) בעוד חודשיים, אתם כבר כל כך התבססתם בתוך הראש שלו, שאתם תיהיו המקום הראשון שאליו הוא יפנה בצורה יזומה וישאיר פרטים.
למה ציינתי קודם שמנהלי שיווק ״נדפקים״ בכל הקשור לשיווק באמצעות תוכן. מכיוון שחלק גדול של העסקים, לא מצליח או לא יכול לראות את התועלות שפעילות שיווקית כזאת יכולה לספק.
הם בוחנים הרי הכל בכאן ועכשיו ולא משכילים להבין שלא מעט פעולות שיווקיות כמו שיווק באמצעות תוכן, זה פעולות טקטיות שאת הפירות עליהם קוצרים בטווח הארוך.
שיווק באמצעות תוכן יכול לעזור לעסקים לבנות אמון עם גולשים, לדאוג לחזרתיות במסרים, לאפשר גישות כניסה חדשות ללקוחות שיפגשו עם התוכן בכמה ממשקים ולבסוף להמיר את הגולש בזמן שנכון יותר לגולש כשהוא מבושל יותר לסגור.
שיווק טוב באמצעות תוכן, כזה שכבר לחלוטין מבסס את המותג גם מקל על תהליך הסגירה.
אם אני משאיר פרטים אצל עסק שאני כלל לא מכיר כי במקרה ראיתי מודעה שלו, והוא צריך מאפס להתחיל לשכנע אותי או אם אני צריך להשאיר פרטים אצל עסק שאני כבר לחלוטין סומך עליו, הדרך שלי להוציא את האשראי כלקוח אצל אותו עסק שאני צורך ממנו תוכן ומחזיק ממנו תיהיה הרבה יותר קצרה.
בואו נחזיר למגיש החדשות הכאריזמתי שלנו בהתחלה.
נניח ואותו פרשן עוסק בתחום הספורט. נגיד ואתם עכשיו נכנסים לחנות ספרים כי בא לכם ספר טוב על ספורט. אתם מבקשים המלצה והסופר ממליץ לכם על 3 ספרים.
שלושתם נראים לכם ממש טוב ואתם מתלבטים ואז הוא אומר לכם אבל רגע, הספר הזה הוא של הפרשן X. עצם הידיעה שזה מוצר של מישהו שאתם סומכים עליו תסגור את הסיפור וזה יהיה הספר שכנראה תקנו.
שיווק באמצעות תוכן יכול לכלול תוכן שוטף לרשתות החברתיות, בלוגים, פודקאסטים או סרטונים. לא משנה כרגע הפורמט, הנקודה היא שתוכן בעל ערך, תוכן שנותן ולא מבקש, בטווח הארוך (במידה והאסטרטגיה שלכם עובדת כמו שצריך) יחזק/יבנה את המותג, יגיע לקהלי יעד רלוונטים, יגע בהם ויתרגם את עצמו להכנסות בטווח הארוך.
פרסום ממומן זה נפלא, זה הלחם והחמאה שלנו בדורון מדיה, אבל שיווק באמצעות תוכן? אלו הדברים שהופכים את הלקוח מעוד בן אדם שרוצה לשמוע פרטים לבן אדם שממש רוצה לעבוד איתכם/לקנות ממכם.