דמיינו עולם בו אין טקסט- מילים.
השורות האלו שאתם קוראים עכשיו לא היו קיימות, אלא רק וידיאו.
קצת מופרך, לא?
אז זהו, שלא כל כך… התחזיות צופות שבשנת 2022 סרטונים יהווה יותר מ-82% מכל תעבורת האינטרנט, זה פי 15 משנת 2017!
לא מעט אנשי שיווק ותוכן נרתעים מיצירת סרטונים. הפקת תוכן בוידאו דורשת לא מעט זמן, כסף וידע. כמפרסמים ואנשי תוכן אנחנו מוכרחים להתחיל לעבוד עם וידיאו ובפרט ליצור מודעות פייסבוק בוידיאו.
למה בכל קמפיין פייסבוק חייב לנסות לפחות סרטון אחד?
אחד מהאלמנטים הכי בסיסים בכל קמפיין פייסבוק הוא בניית קהלים ודיוקם. מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לבנות קהלים וקהלי lookalike מסרטונים.
אני אסביר. אתם לא יודעים איך לטרגט אנשים עם בעיות מיגרנה? צרו סרטון תוכן בו תסבירו על הבעיה ודרכי הטיפול השונים. לאחר מכן בנו ממנו קהלי lookalike ע״פ אחוזי הצפייה בסרטון.
אתם רוצים לדייק קהל לקמפיין קיים? צרו וידיאו עם תוכן משמעותי ארוך (בין 4-8 דקות) ותבנו ממנו קהל של אנשים שצפו בסרטון מעל ל-75%.
3 נתונים שחייבים לשכנע אתכם להתחיל להשתמש בסרטונים בקמפיינים שלכם
- 6 מתוך 10 אנשים מעדיפים לצפות בסרטונים באינטרנט מאשר בטלוויזיה (גוגל)
- הפורמט שמביא את הביצועים הכי טובים בקמפיינים ממומנים בפייסבוק הוא וידיאו (databox)
- יותר מ-72% מהלקוחות מעדיפים ללמוד על מוצר או שירות מסרטון וידיאו מאשר (HubSpot)
אין ספק שסרטוני וידיאו יכולים לשדרג את ביצועי הקמפיינים השונים, הגיע הזמן ללמוד איך לעשות את זה נכון.
5 טיפים ליצירת סרטונים מניעים לפעולה יותר במודעות פייסבוק:
1. להימנע מסרטוני Talking Heads
ראשים מדברים בעברית, הינו מושג המגיע אלינו מעולם הקולנוע. כל תלמיד שנה א׳ ללימודי קולנוע לומד בשיעור העריכה הראשון: אי אפשר לערוך ראיון מצולם רק מהוויזואליה שרואים אותם מדברים זה עם זה.
תמיד נרצה שהסרטון שלנו יכיל ויזואליה מעניינת שתתכתב עם התוכן.תשאלו את עצמכם האם אתם מסוגלים לצפות ביותר מחצי דקה של סרטון בו רואים רק אדם מדבר ללא ויזואליה? התשובה היא ממש לא.
במיוחד כשאנחנו עוסקים בסרטונים עבור מודעת פייסבוק, נרצה ליצור וידיאו דינמי וקצבי שימשוך את תשומת הלב של הצופה.
2. יחס תמונה – רוב המשתמשים צופים במובייל
96% ממשתמשי פייסבוק הפעילים צורכים את התוכן דרך הטלפונים הסלולריים.סרטונים ביחס תמונה 16:9 פחות אפקטיביים בפיד.
כשאנחנו מכינים סרטונים לפייסבוק ואינסטגרם נרצה להכין סרטונים ביחס תמונה של 1:1 (1080×1080) ו/או 4:5 (1350×1080).
האם אתם מפעילים סרטון ומסובבים את המסך כדי לנצל את כל שטח המסך? כנראה שלא. הכינו סרטון ביחס המתאים למובייל, כזה שמנצל את כל שטח המסך כשהוא מופיע בפייד.
3. צ׳ארלי צ׳אפלין היה צריך להיות משפיען בפייסבוק – סרטונים ללא סאונד
רוב משתמשי פייסבוק צופים בסרטונים ללא סאונד, אם נדייק: 85% מהם. המשתמש הממוצע צופה בסרטונים כשהוא גולל בפיד, במהלך הגלילה האינסופית המשתמש לא בטוח שהסרטון יעניין אותו וביינתים הסרטון מתנגן לו ללא סאונד.
הוספת כתוביות היא אלמנט משמעותי ששיפר את אחוזי המעורבות וההמרה בסרטונים בקמפיינים השונים. באמצעות הכתוביות המשתמשים יוכלו לדעת על מה מדבר הסרטון גם מבלי שהפעילו את הסאונד, נוכל לספר לגולש על מה הסרטון ואיזה ערך הוא יקבל ממנו.
4. שפה גרפית ואריזה אחידה:
גם אם אתם עוד לא מותג גדול- צרו לעצמכם שפה גרפית ואריזה קבועה למודעות שלכם, בכלל לכל פיסת תוכן שאתם מפרסמים.
אריזה קבועה לכל סרטון תגרום לחיבור ומעורבות גבוהים יותר בקרב הלקוחות שלכם. למה אתם שואלים? כי אנחנו אוהבים להיות בשליטה.
יצירת תבנית קבועה לסרטונים שלכם תבנה ביטחון אצל הצופים – הם ידעו בדיוק מה הם הולכים לקבל מהסרטון.
Frequency מכירים? כמות הפעמים בה הצופה רואה את המודעה. ככל שהתדירות של הופעת המודעה שלנו גבוהה, כך המשתמש יתחיל לזהות אותנו.
אריזה גרפית טובה תגרום לגולש לזכור אותנו ואפילו לסקרן את הגולש לרצות לחקור עלינו עוד מידע.
5. לא מספיק רק וידיאו – כתבו טקסט שיתמוך בסרטון:
פייסבוק מאפשרת לנו להעביר מסרים דרך וידיאו, תמונות וטקסט. חשוב לנצל את כל שטח הפרסום שיש לנו – כתבו תיאור לסרטון בו תספרו במה עוסק הסרטון ואיזה ערך הצופה יקבל.
זכרו, אנחנו במלחמה על תשומת לב – חייב להשתמש בכל הכלים שעומדים לרשותנו.
סרטונים לא רק בקמפיינים
הטיפים במאמר יכולים לשמש אתכם לא רק לסרטוני וידאו בקמפיינים ממומנים, אלא בכל וידאו שאתם יוצרים לפייסבוק ולאינסטגרם.
כמנהל קריאייטיב וקמפיינים אני יכול להגיד בברור: יצירת וידאו כחלק ממערך הפרסום והשיווק הדיגיטלי של עסקים משמש ככלי אפקטיבי להעלאת המעורבות בדפי פייסבוק ואינסטגרם, בניית קהלים לפרסום וכמובן כלי יעיל להגדלת המכירות שלנו.