בעלי עסקים, אנשי שיווק, מנהלי סושיאל–
החלטתם להכניס את העסק שאתם רוצים לקדם לטיק טוק? במאמר הקצר הזה נסקור 3 דרכים בהם פעילות ממוקדת ונכונה יכולה לספק לכם תוצאות.
על מנת שניהיה כמה שיותר מדוייקים, אגדיל ואחדד מה מהפעילויות האלו יעזרו לכם בטווח הארוך, ומה בטווח הקצר.
למה זה בכלל חשוב?
כי בטווח הקצר אנחנו תמיד נרצה לקצור ביקושים כאן ועכשיו.
נרצה לראות שהפעילות שאנחנו עושים מתורגמת גם בקופה עצמה.
לידים שנכנסים ומתורגמים ללקוחות משלמים, או במקרה של אי-קומרס, כניסות של לקוחות פוטנציאליים לאתר/חנות ורכישה אונליין. (או אף ליין אם אתם עסק קמעונאי מחוץ לרשת)
בטווח הארוך, וכאן אנחנו נכנסים יותר לפרספקטיבה של בניית מותג, המטרה שלנו היא כמובן לתרגם את הפעילות ללקוחות בכאן ועכשיו, אבל בראייה שיווקית, מיתוגית רחבה ונכונה יותר, אנחנו רוצים להתחיל ״להכנס״ לראש גם ללקוחות פוטנציאליים שלא צריכים את מה שאנחנו מציעים ברגע זה, אלא בעתיד.
לדוגמא:
אם אני רופא שיניים, לא כולם צריכים אותי כאן ועכשיו, אבל אני כן רוצה שהפעילות שאני עושה כעסק שמפרסם בטיק טוק, תביא לכך שאנשים ייחשפו, יכירו, יאמינו לי, וכשעוד חודש הם יתנו ביס ויפול להם הכתר מהשן, במקום לפתוח גוגל ולחפש רופא שיניים שעוסק בתחום, הם ידעו/יזכרו שאני קיים, ומכיוון שלמשך זמן אני מפמפם אותם עם תוכן שרלוונטי ומעניין אותם, הם כבר יפנו אלי בעצמם.
כלומר, הפעילות בטווח הארוך מובילה לכך שאני הופך להיות אופציה בולטת כשמישהו שכבר נחשף אלי, עובר מקטגוריה של מישהו אקראי ללקוח פוטנציאלי. עוד קצת חידודים בהמשך.
פרסום עסקים בטיק טוק – טקטיקה לטווח הקצר.
כמו שכבר הסברתי, בטווח הקצר, אנחנו רוצים לקצור את הביקוש כאן ועכשיו. גולש רוצה את מה שאנחנו מציעים? המטרה שלנו זה להניע אותו לבצע את הפעולה הרצויה מבחינתנו.
(השארת פרטים או רכישה ישירה). איך נעשה את זה? עם פרסום ממומן בטיק טוק לעסק.
מערכת הפרסום של טיק טוק, מזכירה מאוד במבנה שלה את מערכת הפרסום של פייסבוק אינסטגרם. היא עדיין לא מדוייקת כמו פייסבוק – אינסטגרם (למשל מאתגר מאוד לפלח ערים כמו במטא) אבל היא מערכת שגודלת, לומדת, משתפרת ומשתכללת.
ברגע שאנחנו פונים לאפיק של קידום ממומן בטיק טוק, אנחנו יכולים לטרגט את קהלי היעד הרלוונטים לנו, לשלם לטיק טוק על הפרסום, וליצור קמפיינים על סמך המטרות שאנחנו רוצים להשיג. היתרון בפעולה כזאת, היא שהיא עוזרת לנו לקצר דרך.
במקום לקוות שמישהו יגיע לחשבון הטיק טוק שלנו, מישהו ייחשף לתוכן האורגני לעסק בטיק טוק או להתפלל לאלוהי האלגוריתם שהטיק טוקים שלנו יהפכו לויראלים, אנחנו פשוט משלמים לטיק טוק על מנת להציג את התוכן שלנו לקהל שאנחנו חושבים שיש את הסבירות הכי גבוהה שהוא יעשה את הפעולה שאנחנו רוצים להשיג.
פותחים חשבון מודעות, מכינים מראש את הקריאטייב, בוחרים את האובייקט הרלוונטי לקידום (קמפיין המרות, קמפיין צפיות בסרטון ומעורבות, קמפיין לידים וכו׳) ויוצאים לדרך.
נכון, ניהול קמפיינים זאת בהחלט התמקצעות, צריך לדעת, להכיר וללמוד את המערכת על מנת למקסם את היכולות שלה ואת הכסף ששמים על הקידום הממומן, בשביל לעשות אופטימיזציה כמו שצריך, אבל לא חסרות סוכנויות דיגיטל (כן כן, כמו שלנו בדורון מדיה) שמנהלות קמפיינים בטיק טוק.
בטווח הקצר, הכסף ששמים על הפרסום אמור לעזור לנו להשיג את התוצאות העסקיות המבוקשות.
פרסום לעסק בטיק טוק- בטווח הארוך
בטווח הארוך, אנחנו רוצים להשתמש בטיק טוק על מנת לבנות מותג. לבסס נוכחות ברשת החברתית, ליצור לעצמנו קהל שרוצה לצרוך את התוכן שלנו.
למה זה נמצא תחת קטגוריה של טווח ארוך? כי ניהול טוק טוק לעסקים בצורה אורגנית הוא לא זבנג וגמרנו.
בניגוד לסעיף הקודם, זה לא שאנחנו אומרים למערכת קחי כסף, זה קהל היעד ותציגי את המודעות שלנו, אלא שבפעילות מהסוג הזה, אנחנו בונים תהליך לטווח ארוך.
עוד טיק טוק, עוד תוכן, עוד סרטון, עוד קהל שנחשף, עוד קהל שמשתף, עוד קהל שמעניין אותו מה שיש לנו להגיד למרות שהוא לא צריך כאן ועכשיו את מה שיש לנו להציע וכו׳.
בפעילות עקבית שכזאת, בה אנחנו יוצרים תוכן שוטף, קבוע, מעניין, מצחיק, מכעיס, מרגש, נותן ערך- אנחנו עוזרים לעצמנו לבנות את הפרסונה הדיגיטלית של העסק שלנו.
וזה בכל לא משנה אם מדובר על מיתוג אישי לעסק שהוא וואן מן או וומן שואו שמציע שירות או מוצר כלשהו או עסק מבוסס וחברה גדולה.
המטרה בתהליך הזה, זה לגרום לאנשים לעקוב אחרינו כי אנחנו מעניינים אותם, מספקים להם ערך ובידור, וברגע שהם ירצו את מה שיש לנו להציע להם, אנחנו הראשונים שנקפוץ להם לראש.
לדוגמא- נניח ואנחנו פיצריה, לא כולם מזמינים פיצה כל יום כל היום נכון? (אולי בא לנו אבל זה לא קורה בפועל) אז אני בתור גולש נחשף לתוכן של אותה פיצריה, הוא מעניין אותי, עושה לי חשק, נותן לי ערך ובא לי טוב בעין.
בחמישי הבא כשאני נפגש עם החבר׳ה לערב פוקר, במקום לפתוח וולט ולהתחיל להשוות בין הפיצריות השונות, החיבור, גם אם הוא בתת מודע, עם הפיצריה שאני עוקב אחריה,
נחשף ממנה כל יום לתוכן חדש שבא לי טוב, יגביר משמעותית את הסיכוי שבמקום לחפש מאיפה להזמין,
זה יהיה המותג שיעלה לי לראש ואפנה אליו על פני המתחרים.
פרסום לעסקים בטיק טוק – פעילות שמשלבת טווח קצר מול טווח ארוך
שימוש במשפיענים / סרטוני UGC. כחלק ממאמצי השיווק שלי, אני יכול אחת לתקופה לחבור לכל מיני משפיענים בעולם העיסוק שלי ולבקש מהם ליצור עבורי תוכן בשיתוף פעולה שיעלה בעמוד הטיק טוק שלהם.
לטווח הקצר, זה יכול לעזור לי בזה שאותו משפיען או אותה משפיענית יעלו טיק טוק בו הם יגידו שעם קוד קופון X (שיהיה ייעודי רק להם) כל מי שיכנס לאתר ויזמין משהו יקבל הנחה, ובטווח הארוך אם הפעילות איכותית ולא מסתכמת רק בסרטון אחד שהם עושים עבורנו, המותג שלנו שנבנה לאט לאט גם יעורר אסוציאציה לעוקבים שלהם והחיבור שלהם אלינו.
כלומר גם אופן בלתי מודע, כמישהו יכנס לעקוב אחרי המשפיען שהוא אוהב, עצם זה שאותו משפיען מייצר עבורנו תוכן, יעזור לקצר את הדרך כשאותו גולש יצטרך את מה שאנחנו מציעים (כי הוא יגיד Y דיבר עליהם, בוא נבדוק אותם) שימוש באנשים כאלו יכול לעזור לנו גם בכאן ועכשיו לדחוף את התוכן שלנו החוצה, וגם בטווח הארוך, כיוון אסוציאטיבית, הוא נקשר עם המותג שלנו.
דבר אחד חשוב, הרכבת לא מחכה לאף אחד. לא משנה מה משלושת הדברים האלו בכל הקשור לפרסום העסק בטיק טוק נראה לכם יותר, הכי חשוב זה פשוט להתחיל לפרסם. בין אם בממומן או באורגני, העיקר שתיהיו שם בחוץ.