אחד הדברים היותר מאתגרים שיש לנו כמנהלי עמודים באינסטגרם, הוא גיוס איכותי ונכון של עוקבים שבאמת יהיו רלוונטיים למוצר שלנו. איך מגייסים את אותם עוקבים? בעזרת תוכן איכותי, שימוש ומחקר נכון בהשאטגים ואינטראקציה עם גולשים רלוונטיים.
כל מי שעוסק במלאכה יודע כי מדובר בעבודה לא פשוטה בכלל. אין כאן נוסחת קסם, אלא באמת עבודה קשה על מנת להגדיל את כמות העוקבים. בניגוד לפייסבוק, שם לכמות הלייקים כבר אין את אותו משקל כבעבר, באינסטגרם כמות העוקבים היא חשובה מבחינת הנראות (ככל שלעמוד יש יותר עוקבים רלוונטיים ככה הרושם שהוא יוצר גבוהה בהתאם), זהו פתח לשיתופי פעולה מסחריים, האלגוריתם לפחות בינתיים חושף בצורה יפה עמודים עסקיים, ומבחינה טכנית, לחשבונות מעל 10,000 עוקבים יש אפשרות להוסיף קישורים החוצה כשהם מעלים סטוריז. לכן, החשיבות של עוקבים איכותיים באינסטגרם היא קריטית להצלחת הפעילות.
דרך חביבה להגדיל חשיפה לקהל שעוד לא הכיר אותנו, היתה לקדם פוסטים דרך המערכת עצמה. לעשות Promote לפוסט מסויים, להגדיר בערך מי הקהל שיכול להתעניין בפוסט, ומשם לזכות בעוד קצת חשיפה, לייקים לתמונה ואולי פה ושם עוקבים חדשים.
לאחרונה פתחה פייסבוק את האפשרות לקדם פוסטים של אינסטגרם דרך מערכת הפרסום, מה שהפך את נושא הקידום להרבה יותר מסודר, שכן אפשר להגדיר את קהל היעד שלנו בצורה הרבה יותר מדוייקת מאשר באינסטגרם עצמה.
יחד עם זאת, ולמרות שכבר תקופה ארוכה אפשר לייצר מודעות ייעודיות לסטוריז או לפיד באינסטגרם, דרך ממשית לגייס עוקבים חדשים אין. אין לנו קמפיין במנהל המודעות בפייסבוק שמטרתו היא לגייס לנו עוקבים חדשים באינסטגרם. אז מה עושים?
מנסים לחשוב קצת אחרת
עד היום לפחות, כל הקמפיינים באינסטגרם שאני ראיתי היו עם מטרות כמו קליק לדף נחיתה, לחיצה להרשמה לניוזלטר, רכישת כרטיסים, קמפיין לידים, כל הדברים שאנחנו מכירים. קמפיין שקורא תאכלס לאנשים לבוא לעקוב אחרי העמוד? לי לא יצא לראות, בעיקר בגלל שאין אובייקט כזה.
אז איך בכל זאת?
לאחד הלקוחות שלי, יש עמוד עסקי שעד כה כלל באזור ה-8,000 עוקבים בעבודה יפה של כמה שנים. לאותו לקוח, אין צורך לשלוח אנשים החוצה לדפי נחיתה (בינתיים), כי המוצר שלו הוא פיזי לחלוטין ונמכר אך ורק במקום עצמו. המטרה היא כמובן לייצר תוכן איכותי שיניע את האנשים להגיע אליו פיזית לחנות. לכן, ללקוח כזה, חשוב מאוד להגביר את כמות העוקבים שתיחשף לתוכן ולמותג שלו ותבוא להתנסות במוצר באמצעות אותם תכנים ותמונות שיגרמו לקהל לצאת מהבית.
בנוסף, גם היוקרה של עמוד עם כמות עוקבים גדולה למותג עם מספר סניפים היא בעלת חשיבות ״פסיכולוגית״ ולכן חשוב לנו מאוד להגדיל את אותה הכמות.
ישבנו וחשבנו איך אנחנו יכולים לקחת את כל הכלים שיש לנו, ולהוציא מהם משהו שלא ממש קיים.
אז אחרי חשיבה ונסיונות של מהלכים שלא לגמרי עלו יפה ובעיקר הביאו לייקים חסרי ערך, אבל לא מעבר לזה, החלטנו לנסות לעשות משהו אחר.
מה עשינו?
הכנו סרטון וידאו קצר של 15 שניות, בחרנו במנהל המודעות באובייקט של קידום צפיות וידאו, הראנו כמה תמונות שוות מתחלפות, הסברנו למה שווה לעקוב אחרי העמוד (בגלל התמונות, התחרויות ועוד) ואת השניות האחרונות של הסרטון השארנו עם קריאה לפעולה הכי ברורה שיש. חץ גדול ובולט מלמטה שמפנה למעלה (ומכוון לעיגול תמונת הפרופיל של העסק) ורשמנו במפורש, לחצו על הפרופיל ועקבו אחרינו. כל כך קל, כל כך פשוט, וכל כך יעיל.
התוצאה? למעלה מ-300 עוקבים חדשים (והיד עוד נטויה) איכותיים, אמיתיים ובאמת שייכים לקהל היעד שלנו. (בדקנו את הפרופילים בצורה מעמיקה, הם היו בול מה שטירגטנו!)
והעלות? 100 ש״ח בלבד!
מפאת סודיות עם הלקוח, לצערי לא אוכל לשתף צילומי מסך, אבל זה עובד. ואוו כמה שזה עובד. ממליץ לכם בחום לנסות לעשות קמפיין וידאו, מכוון לסטוריז, כמה שניות ראשונות ממש בנגיעה, מי אתם ולמה שווה לעקוב אחריכם, ואז פנייה ברורה ומה אתם רוצים שאנשים יעשו.
אם תעשו את זה נכון ותטרגטו לקהל היעד הנכון, זה יחסוך לכם שעות ארוכות של עבודה סזיפית, ושימוש בבוטים.
כיום, כשאתם מקדמים פוסט דרך האפליקציה, אינסטגרם שואלת, מה המטרה? קידום חשיפה לפוסט הספציפי או קידום לפרופיל. בשני המקרים, אני לפחות לא ראיתי מזה תוצאות שהיו שוות את ההשקעה(כן מבחינת לייקים ומודעות למותג פחות בקטע של עוקבים). ברוב המקרים, אותו פוסט אולי קיבל יותר לייקים מפוסטים אחרים אבל לא הגדיל בצורה משמעותית את כמות העוקבים, כנ״ל לגבי חשיפה יותר רחבה לפרופיל. אנשים נכנסו לפרופיל אבל לא בהכרח עקבו.
בשיטה שעשינו כאן, ראינו (ואנחנו עדיין רואים) שינוי פשוט מטורף שמגדיל את כמות העוקבים ביג טיים.
אין קמפיין עוקבים לאינסטגרם? אין בעיה פשוט נמציא אחד.