7 סרטים שכדאי לכם לראות בזמן שאתם יושבים בבית.

עושה רושם שהסגר הרמטי מתקרב אלינו בצעדים גדולים.
אם ספרים זה פחות הקטע שלכם, ואתם דווקא מעדיפים להעביר את הזמן בלראות סרטים, עשו לעצמכם טובה, וותרו על סרטי אקשן או דרמה שתשכחו ברגע שהם יסתיימו ותנצלו את הזמן בלראות סרטים שתוכלו לקבל מהם השראה וללמוד מהם.

אז אם שיווק, פרסום, מכירות ויזמות זה הקטע שלכם. קבלו המלצה לסרטים שלא כדאי לכם לפספס.

סרטים מומלצים על שיווק מכירות ויזמות, נתחיל

סרט ראשון- גלנגרי גלן רוס

עם מי? פאצ׳ינו, אלק בולדווין, ג׳ק למון ועוד רבים וטובים.

הסרט המעולה הזה, הביא לנו גם את אחת הסצינות הכי חזקות בז׳אנר.

הסצינה בה אלק בולדווין שמגיע כאווטסיידר למשרד נדל״ן חצי מתפקד ומעביר אותם סדנת מכירות בה הוא זורק את המשפט שהפך להיות הכי מזוהה עם הסרט הזה- Always be closing. תמיד תסגרו עסקה!

גלנגרי גלן רוס מביא לנו את הסיפור של סוכנות נדל״ן בה 4 מתווכים נואשים לשמור על המשרה שלהם, מה שמוביל אותם להלך בין הקו שבין לא מוסרי אבל כשר לפלילי. סרט מרתק.

סרט שני- תודה שעישנתם

עם מי? ארון אקהרט, ג׳יי קיי סימונס, מריה בלו, קייטי הולמס.

קומדיה סאטירית, חריפה ומעולה שמביאה לנו את סיפורו של ניק ניילור, לוביסט שעובד בשירות חברות הטבק והסיגריות וחבריו הטובים: לוביסט של חברות הנשק ולוביסטית של חברות האלכוהול. כן כביכול כל הרע שבעולם.

מעבר לעובדה שהסרט באמת מצחיק, הוא נותן לנו הצצה לתפקידם של הלוביסטים וכיצד הם מצליחים לשנות תפיסות חברתיות ומחשבתיות על אותם תחומים שכביכול כולנו אמורים להתרחק מהם.

סרט חובה לכל מי שמתעניין בשיווק,
רק בשביל לראות את הרעיונות והדרכים שאותם לוביסטים חושבים להשתמש בהם בשביל להכשיר את דעת הקהל שהרעל שלהם הוא בעצם ״מגניב״.

סרט שלישי- המייסד

עם מי? מייקל קיטון.

המייסד הוא סרט ביוגרפי על חייו של מייסד מקדונלדס, ריי קרוק.

מייקל קיטון עושה עבודה מעולה ומגלם את דמותו של היזם חסר המעצורים, שממש לא היתה לו בעיה לדפוק את האנשים שהוא ״סוג של״ גנב מהם את מקדונלדס.

העבודה של קיטון כל כך טובה שבחצי הסרט הראשון אתם רק רוצים לראות אותו מצליח כבר, ובחצי השני אתם מתפללים לראות אותו נופל (מה שכמובן לא קרה במציאות)

ריי קרוק הוא לא סיפור הצלחה בין לילה. הוא הפך להיות סיפור הצלחה בגיל יחסית מאוחר, ובחלק הראשון של הסרט אנחנו רואים כיצד יזם חושב, אוכל כאפות, מתבאס אבל לא מפסיק לחשוב מאיפה להביא את הרעיון הבא ולהגשים את עצמו.

סרט רביעי- מאניבול

עם מי? בראד פיט, ג׳ונה היל.

מאניבול שגם הוא מבוסס על סיפור אמיתי, יכול ללמד אותנו, שלא בהכרח חייבים להשקיע את התקציבים הכי גבוהים בשביל להצליח. צריך להבין את השוק, לקרוא ולנתח נתונים ולבנות תמהיל על סמך כל האינפורמציה המלאה שיש לנו.

הסיפור עצמו הוא על מנהל מקצועי בקבוצת בייסבול שמחליט להמר על אנליסט צעיר, בגיוס השחקנים ובניית הקבוצה, מה שמוביל אותו לוותר על ״כוכבים״ שלא ממש מתפקדים ולגייס במקומם שחקנים שלא היו מקבלים מקום כנראה בקבוצות אחרות. הניתוח על סמך אותה אנליזה וצירוף השחקנים על סמך נתונים סטטיסטיים העיף את הקבוצה קדימה.

היום, אגב אין קבוצת ספורט שמכבדת את עצמה שלא מעסיקה צוות אנליסטים.

סרט חמישי- FYRE

דוקומנטרי של נטפליקס.

על מה הסרט? על יזם שתכנן להרים את הפסטיבל מוזיקה הכי גדול שיש, עשה פעולות שיווקיות מטורפות, מכר ים של כרטיסים והתרסק לחלוטין אחרי שהוא החליט להמשיך עם הפסטיבל למרות כל נורות ההזהרה האדומות.

הסרט הזה נותן נקודת מבט על חמדנות חסרת פרופרציות, הונאה מטורפת של הלקוחות אבל מראה שם גם כמה מהלכים שיווקיים שאפשר ללמוד מהם המון.

סרט שישי- משפחת ג׳ונס

עם מי? דמי מור, דיוויד דוקובני.

במבט ראשון משפחת ג׳ונס היא משפחה למופת. הורים מוצלחים וילדים מוצלחים שחיים את החלום האמריקאי. הבעיה? הם כולם אנשי מכירות שמתחזים למשפחה.

הם עוברים מעיירה לעיירה, הופכים להיות מוכרים בקהילה, הילדים כוכבים בבית הספר ובעצם ככה הם מצליחים לשכנע את כל חברי הקהילה שלהם לקנות את כל השיט שהם מוכרים.

שיווק משפיענים בצורה הכי מתוחכמת שיש.
הם מתברגים בקהילות בהם הם חיים, הופכים להיות מובילי דעה, חברותיים, נחשקים וככה למעשה מצליחים למכור בלי ״לנסות״ למכור.
לא מדובר כאן ביצירת מופת גדולה, אבל כן אפשר לקחת מכאן תובנות גדולות לגבי מיתוג אישי וכיצד להפוך את עצמכם למגנט מכירות.

סרט שביעי- The Game Changers

דוקומנטרי בנטפליקס.

הסרט הזה הוא יצירת מופת בשיווק.
קודם כל על מה הסרט? על למה כדאי לכם לחיות חיים נטולי בשר ולעבור לצמחונות/טבעונות. זה לא סרט על עסקים, זה לא סרט על שיווק ומכירות.

למה הוא יצירת מופת בשיווק?
כי הסרט הזה מצליח לעשות לטבעונות וצמחונות מה שאלף טל גלבוע בחיים לא יצליחו- לגרום לקרניבורים לשקול את אורח החיים הזה, לא מהפן המוסרי אלא מהפן האפקטיבי.

הסרט מתמקד בתועלות של תזונה מבוססת צמחים וטבעונות בלי להיות אגרסיביים ובלי להיות שערורייתים עם תמונות של חיות שנשחטות, אלא מסביר את היתרונות של תזונה כזאת דרך הספורט, ודרך מחקרים שספורטאים עוברים.

עכשיו נכון, אפשר למצוא אין ספור טיעונים מדעיים נגד מה שמוצג בסרט, אבל הפואנטה בפוסט הזה היא לא לנסות לשכנע אותכם להיות טבעוניים אלא לגרום לכם לראות, איך מעבירים מסרים ומשווקים אג׳נדה מסויימת בצורה נכונה, לקהל יעד ענק ובדרך שגורמת לו לראות את כל התועלות שהוא יכול להרוויח אם הוא רק ינסה את המוצר (שבמקרה הזה זה אורח חיים נטול בשר). ובלי להגיד לו נו נו נו על הבחירה שלו לאכול בשר.

תסתכלו על הסרט הזה ממשקפיים של אנשי שיווק. הוא פשוט מאסטרפיס מהבחינה הזאת.

סרטים נוספים ששווים אזכור אבל לא הרחבתי עליהם כי אני מניח שרובכם כבר ראיתם הם:

ג׳ובס, הרשת החברתית, ג׳רי מגווייר, חדר לחץ, אמריקן גאנגסטר, הזאב מוולסטריט.

יש לכם סרטים נוספים בקטגוריות האלו שאתם ממליצים? תכתבו אותם.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

בואו נשב לקפה.

(או לזום, או לטלפון, מה שהולך היום)

דילוג לתוכן