תובנות שיווק מפתיעות: מה שלא סיפרו לכם בקורס לשיווק

אם אתם כמוני – מנהלי שיווק, בעלי עסקים או אשפי סושיאל מדיה –
בטח שמתם לב שהעולם שלנו משתנה בקצב מסחרר.
אז הנה לכם כמה תובנות מפתיעות מעולם השיווק, בהשראת המומחה רורי סאת'רלנד.
קחו קפה, שבו בנוח, ובואו נצלול פנימה!

השקר הגדול בשיווק (ספוילר: זה לא מה שחשבתם)

אוקיי, בואו נתחיל בבום: השקר הכי גדול בשיווק? זה שהוא הוצאה.
שמעתם נכון. כשאתם מסתכלים על שיווק כעל עלות, אתם מפספסים את כל העניין.

תחשבו על זה ככה: שיווק הוא כמו מטריה ביום גשום.
כן, קניתם אותה, אבל היא מונעת מכם להירטב (או במקרה שלנו, לפספס הזדמנויות).
זה לא ביזבוז – זו השקעה!

ועוד משהו? לא הכל צריך להיות מדיד.
כן, אני יודע, זה נשמע כמעט כפירה בעולם הדיגיטלי שלנו.
אבל תנו לעצמכם רגע להיות יצירתיים בלי לחשוב על ROI.
לפעמים, הדברים הכי טובים קורים כשלא מסתכלים על המספרים.

איך הופכים מוצר "משעמם" למרתק?

בואו נדבר רגע על "מוצרים משעממים".
ספוילר: אין דבר כזה. אם המוצר שלכם פותר בעיה למישהו, הוא לא יכול להיות משעמם.

חשבו על זה: ברגע שהברז בבית נוזל, פתאום חלקי חילוף לברזים הופכים למרתקים,
לא? הסוד הוא למצוא את הסיפור מאחורי המוצר.

איך חברות גדולות "מנצלות" אותנו (ומה אנחנו יכולים ללמוד מזה)

אוקיי, "ניצול" זו מילה קשה. אבל בואו נודה באמת: חברות גדולות יודעות איך לשחק על המיתרים הרגשיים שלנו.

הנה סוד קטן: הערך של מוצר תלוי בהקשר שבו הוא מוצג.
זוכרים את הניסוי המפורסם עם היין?
זה שבו הציגו למשתתפים את אותו היין אבל פעם אחת עם תווית מחיר יקרה ופעם אחת עם תווית מחיר זולה, אותו יין נתפס כטעים יותר כשאמרו שהוא יקר. מטורף, נכון?

אז מה אנחנו לומדים מזה? שהשיווק שלנו צריך ליצור הקשר נכון למוצר.
זה לא שקר – זה פשוט להציג את המוצר בצורה הטובה ביותר.

ההתנהגויות האנושיות שהכי קל "לנצל" (ואיך להשתמש בזה לטובה)

יש שתי התנהגויות אנושיות שקל מאוד להשפיע עליהן: הרגלים והוכחה חברתית.

חשבו על זה: כמה פעמים קניתם משהו רק כי "ככה תמיד עשיתם"?
או כי ראיתם שכולם קונים את זה? זה בדיוק העניין.

אבל היי, אפשר להשתמש בזה לטובה!
אם המוצר שלכם באמת עוזר לאנשים,
למה לא להראות כמה אנשים כבר נהנים ממנו?
זו לא מניפולציה – זו פשוט דרך להראות שאתם באמת עוזרים לאנשים.

למה אנשים מתמכרים למוצרים (ואיך ליצור נאמנות חיובית)

בואו נדבר רגע על התמכרות למוצרים.
לא, לא מדובר על דברים קשוחים מדי – אני מדבר על הטלפון החכם שלכם, או אפילו על הקפה הקבוע בבוקר.

הסוד הוא בהרגלים ובטקסים שאנחנו יוצרים סביב מוצרים.
חשבו על אייפון: אנשים לא רק קונים טלפון, הם קונים סמל סטטוס.

איור של סטיב ג'ובס

אז איך אנחנו יכולים ליצור נאמנות חיובית? על ידי יצירת חוויה שלמה סביב המוצר שלנו.
זה לא רק על המוצר עצמו – זה על איך הוא משתלב בחיים של הלקוחות שלנו.

הקמפיינים המפתיעים ביותר (ומה אנחנו יכולים ללמוד מהם)

יש קמפיינים ששינו את כל מה שחשבנו שאנחנו יודעים על שיווק. למשל, ידעתם שלפעמים העלאת מחיר יכולה להגדיל מכירות? מטורף, נכון?

הנה כמה דברים מפתיעים שלמדנו:

  1. לפעמים, שינוי קטן (כמו צבע של כפתור) יכול לשנות הכל.
  2. מחיר גבוה יותר יכול לגרום למוצר להיראות יותר אטרקטיבי.
  3. הצגת אנשים אחרים שמשתמשים במוצר יכולה להיות יותר אפקטיבית מכל סלוגן.

הסוד השנוי במחלוקת של השיווק

הנה משהו שאולי יטלטל אתכם: אין דבר כזה "ערך אובייקטיבי" למוצר. הערך נמצא בעיניו של המתבונן – או במקרה שלנו, הצרכן.

זה אומר שהתפקיד שלנו כאנשי שיווק הוא לא רק להציג את המוצר, אלא ליצור את ההקשר הנכון עבורו.
זה לא מניפולציה – זה פשוט להראות את המוצר באור הנכון.

למה שיווק הוא התחום הכי מרתק בעולם

אני יודע, אני משוחד. אבל תחשבו על זה:
איפה עוד אתם יכולים ללמוד כל כך הרבה על בני אדם, על פסיכולוגיה, על טכנולוגיה –
וכל זה תוך כדי יצירת משהו שבאמת משפיע על אנשים?

כל יום בעולם השיווק הוא הזדמנות ללמוד משהו חדש. כל קמפיין הוא ניסוי.
כל לקוח הוא עולם מלא של פיצוח, אסטרטגיה, טקטיקה, מערכות יחסים.

אז בפעם הבאה שמישהו יגיד לכם ש"שיווק זה רק למכור דברים",
חייכו בידיעה שאתם חלק ממשהו הרבה יותר גדול.
אתם לא סתם מוכרים מוצרים – אתם יוצרים חוויות, מעצבים תרבות, ומשנים את העולם, קצת בכל פעם.

ועכשיו, לכו תעשו קסמים.
כי זה בדיוק מה שאנחנו, אנשי השיווק, עושים כל יום.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו? שתפו איתו:

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך

בואו נשב לקפה.

(או לזום, או לטלפון, מה שהולך היום)

דילוג לתוכן